U Splitu lansiran moderan turistički portal: “Ovo je svjetska reklama i važan projekt za cijelu državu”
SPLIT - U srijedu je u svečanom ambijentu Muzeja hrvatskih arheoloških spomenika u Splitu lansirana nova web stranica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, a koja je dostupna na internetskoj domeni www.dalmatia.hr.
Riječ je o potpuno novoj web stranici koja ima novi vizualni identitet i u cijelosti novu digitalnu infrastrukturu. Nova web stranica stvorena je pod egidom “Srce Jadrana” te kao takva predstavlja dosad neviđeno korisničko iskustvo kad je riječ o hrvatskom turizmu.
Osim što stranica odiše minimalizmom, prozračnošću, čitkim fontom te vrhunskim dizajnerskim, multimedijalnim i literarnim rješenjima ona je tehnički gledano responzivna, brza te savršeno optimizirana za sve platforme. Svojom jednostavnošću stvara user friendly iskustvo te je vrlo pogodna za istraživanje srednje Dalmacije iz svakog kutka svijeta. Za sada je stranica dostupna na hrvatskom i engleskom jeziku, a do kraja godine bit će prevedena na njemački, talijanski, španjolski i francuski jezik.
Ovaj projekt prezentiran je prisutnima putem videa u kojem se isprepliću kadrovi Dalmacije, prirodnih ljepota, ljudi i običaja s novom web stranicom, a pritom su harmonični audio i foto efekti prenijeli snažnu poruku kako destinacija u globaliziranom svijetu nikad nije bila bliže svome posjetitelju.
Povodom lansiranja nove web stranice javnosti se obratila Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.
- Na ovom projektu radili smo oko godinu dana. Htjeli smo postati nova digitalna luka za ulazak u turizam Splitsko-dalmatinske županije. Riječ je trenutno o jednom od najkompleksnijih i najvažnijih projekata Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije. Iako se web stranica može činiti nečim bazičnim ili jednostavnim mi nju smatramo svojim ogledalom i ishodišnim točkom svake komunikacije. Upravo ovdje treba započinjati naša turistička priča i to u svakom kutku svijeta. Iz temelja smo rekonstruirali našu digitalnu infrastrukturu. Od naslovnice preko svih rubrika, do posljednje slike i slova. Sustavno i temeljito smo obradili više od 40 srednjodalmatinskih destinacija kroz tri klastera - obalu, zagoru i otoke. Svaku destinaciju i klaster moguće je kliknuti na interaktivnoj karti i zatim uploviti u spektakularnu galeriju, povijest, običaje, kulturne i prirodne ljepote te gastronomske mogućnosti. Baš svaka destinacija sa sobom vuče određenu priču, faktografiju i zanimljivosti. Poanta je bila staviti jednak naglasak na svaku destinaciju te otkriti sav turistički raskoš naše županije, a što se preklapa i s našim dugoročnim ciljevima koji se očituju u teritorijalnoj disperziji i rasterećenju dalmatinskog turizma, a pri čemu važnu ulogu imaju neotkrivene destinacije u zagori i na otocima - izjavila je Ivana Vladović.
Vladović je dodala kako je zbog potreba izrade weba detaljno istražen niz knjiga i na tisuće relevantnih izvora, od znanstvenih radova do arhivskih novinskih članaka.
- Htjeli smo pred čitatelje i turiste izaći s uistinu nečim drugačijim. Ovo što mi danas imamo nije obični portal. To je živo biće koje ćemo oplemenjivati i nadograđivati. Ovo je svojevrsni turistički leksikon srednje Dalmacije u kojoj je veliki naglasak stavljen na promociju kulturnog, vjerskog, nautičkog, zdravstvenog i aktivnog turizma. Velik fokus stavili smo na ljude i njihove običaje. Ljudi i običaji su nam naročito važni. Smatram da to čini okosnicu turizma budući da turizam nisu samo hladne zidine i vruće plaže. U destinaciju se primarno dolazi zbog ljudi i njihove kulture. Htjeli smo u digitalnom obliku prezentirati Dalmaciju onakvom kakva ona jest jest. Puna šarenila, suprotnosti, šarma, autentičnih ljudi, iskrenosti, drevnih običaja i legendi koje se stoljećima prenose - kaže Vladović.
Vladović se u ime Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije posebno zahvalila tvrtki Profico koja stoji iza cjelokupnog digitalnog razvoja portala, dizajnerici Negri Nigoević koja je odabrala i obradila više od 1300 fotografija, agenciji Parlatina koja je kreirala stotine kartica tekstualnog sadržaja i odredila komunikacijski narativ nove stranice, producentici Tamari Babun koja potpisuje prezentacijski video te svim zaposlenicima i djelatnicima Turističke zajednice koji su nesebično i predano radili na projektu.
D.G.