Udarna skupina francuskog nosača zrakoplova kreće u nadzor Crnog mora i istočnih granica NATO-a

Nosač zrakoplova Francuske mornarice (Marine Nationale) Charles de Gaulle i flota koja čini njegovu podršku počeli su podržavati pojačane aktivnosti budnosti NATO-a u crnomorskoj regiji nakon kratkog logističkog zaustavljanja na Cipru.

Francuska udarna skupina nosača (CSG) zaustavila se nekoliko dana na Cipru, te se 2. ožujka vratila na more, krenuvši prema središnjem dijelu Sredozemlja. Francuski CSG tako aktivno jača obrambeni i odvraćajući stav NATO-a u istočnoj Europi, javlja Naval News.

– Misija se razvija kako bi se prilagodila trenutnoj geopolitičkoj situaciji. Fleksibilnost nuklearnog broda-nosača i njegove pratnje naša je velika prednost. Raznolikost pomorskih i zračnih sredstava CSG-a, njegova sposobnost da izdrži na moru i sloboda djelovanja, omogućuju Francuskoj i njezinim saveznicima da imaju na raspolaganju fleksibilan instrument moći koji se može vrlo brzo prilagoditi. Sposobnosti otkrivanja taktičkog zrakoplova za rano upozorenje E2-C Hawkeyea značajno će omogućiti udarnoj skupini nosača da procijeni površinsku situaciju na europskim pomorskim granicama, posebno u Crnom moru. Još jučer su bili razmješteni u borbi protiv tzv. Islamske države, a već danas angažirani za dobrobit naših NATO partnera na istočnom krilu Europe – stoji u izvješću kojeg potpisuje Francuska ratna mornarica.

Glasnogovornik francuske mornarice rekao je da će CSG u aktivnost uključiti 3 borbene zračne patrole (CAP) od po dva Rafale M dnevno, uz gotovo 24-satnu prisutnost na nadziranom području. Osim toga, planiran je dnevni let E-2C Hawkeye, kao i patrole dva ATL2 patrolna zrakoplova trenutno smještena na Cipru. Rafale M će gorivom puniti NATO tankeri prisutni u tom području. Zone ophodnje su nebo iznad Rumunjske, Bugarske i Crnog mora. Glasnogovornik nije želio precizirati točne lokacije gdje će CSG ploviti osim u “sredini Sredozemnog mora”.

Tayfun Ozberk, bivši časnik turske mornarice izjavio je da Egejsko more, iako je bliže Rumunjskoj i crnomorskoj regiji, nije idealno okruženje za operacije nosača zbog obalne strukture mora, koja uključuje mnoge otoke i gust pomorski promet. Sjever otoka Krete je kompatibilniji, iako je dobivena udaljenost tek minimalna u usporedbi s otvorenim morem središnjeg Sredozemlja.

D.G.