Umirovljeni pilot Ivan Selak objavio snimku: “Laž je da nisam, letio sam iznad Ukrajine 39 puta!”
Umirovljeni ratnik i proslavljeni vojni pilot Ivan Selak, povodom Dana hrvatskog ratnog zrakoplovstva objavio je snimku jednog od mnogih letova hrvatskog MIG-a 21 iznad Ukrajine. Time je htio demantirati brojne lažne izvještaje u skupini onih koji su prigovarali na loš posao remonta prastarih zrakoplova, ne uvažavajući pritom što kaže struka. Opalio je pritom debelu šamarčinu mnogima, pa tako spominje i pojedine figure u Hrvatskom Saboru koje su, kako kaže, bile angažirane “u toj jadnoj ujdurmi”.
Ivan Selak nije jedan od onih ratnika koji su monetizirali rat, pa u mirovinu odnijeli firme i bogatstvo za nekoliko naraštaja iza sebe. On je živuća legenda Domovinskog rata koji je u zrakoplovu “Osvetnik Dubrovnika” letio rame uz rame s pokojnim Rudolfom Perišinom po kojem se danas nazivaju zrakoplovne škole i ulice. Selak je u mirovinu donio masku, odijelo i peraje, a za svoje potomstvo, odnosno sina Matiju za kojeg kaže da mu je najbolji prijatelj, neprocjenjivo iskustvo druženja s ocem. Za ovu državu dao je sve, pa čak i u mirovini kad je Muzeju Domovinskog rata donirao svoju originalnu borbenu odoru s izvornom kacigom iz Domovinskog rata. Ovaj uvod je itekako potreban da se začepe usta svakom onom tko želi ispolitizirati njegove riječi. A one su u njegovom slučaju najčešće, kao i ovaj put, potkrijepljene dokazima.
Lagali su da nije, a iznad Ukrajine letio 39 puta!
Selak je najprije na svom Facebook profilu svojim kolegama čestitao Dan Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, a onda uz objavu svog leta iznad ukrajinskog aerodroma Odessa dopisao:
“Svim bivšim , sadašnjim i budućim pripadnicima HRZ sretan vam vaš (naš) dan .
Neka je vječna slava i hvala svim poginulim i preminulim pripadnicima HRZ.
Ovo je video polijetanja jednog lijepog zimskog dana sa aerodroma Odessa, Ukrajina, gdje inače po najinformiranijim ljudima hrvatske nisam letio (i 39 puta tako). A i ovaj avion isto nije letio. Primjetih da ih je jučer šest letjelo, a ne dva kako opet najinformiraniji pričaju. Pripadnici EBA(piloti i tehničari) svaka vam čast za vaš trud i rad.”
U intervjuu kojeg je dao Glasu Istre početkom ove godine, pojasnio je sa stručne strane zašto se remont prastarih MIG-ova nama konkretno isplatio, a zašto bi kupovina dotatnih starih kanti iz Izraela F-16 Barak bio potpuni promašaj.
Dileri lažnih informacija, htjeli su skuplji remont u Rumunjskoj
Nadovezujući se na već rečeno, spominje da su neki bili spremni i svjesno lagati da u Ukrajini uopće nisu obavljani probni letovi. To je valjda bilo bitno da bi se obezvrijedila određena politička struktura. Ali Selak se ne da. Za Morski HR pojašnjava zašto je objavio ovaj video.
– Tko je smatrao da uopće nisu obavljani probni letovi u Ukrajini, provlačio se kroz novinske članke (pored ostalog). Ti koji su dilali informacije, bili su promotori remonta u Rumunjskoj (koji bi bio, da je ostvaren, skoro 4 milijuna dolara skuplji).
Čak i pojedine figure u Hrvatskom Saboru su bile angažirane u toj jadnoj ujdurmi. Čak i ljudi koji su istraživali i istražili sramotno mito od strane jednog člana tima u kojem sam bio i ja, postavili su mi pitanje – Jesam li zaista obavljao probne letove? Njih razumijem-oni imaju posao da ne trebaju nikome vjerovati.
Inače o svemu sam javno rekao svojevremeno na Saborskom odboru za obranu, a i javno sam o tome govorio, oni koji su bili zainteresirani za moju priču su to objavili, oni koji imaju svoj stav bez da ga uopće provjere ne samo na način da upitaju direktne sudionike pa da donesu sud – to naravno nisu objavili (njihovo pravo). Tu je za mene kraj priče – kaže nam Selak.
Podsjetimo zato još jednom na spomenuti intervju u Glasu Istre početkom godine i što je između ostalog istaknuo Selak.
– Remont je koštao nešto više od 13 milijuna dolara. Kao članica NATO-a dužni smo svoj zračni prostor kontrolirati i nadzirati, kazao je u spomenutom intervjuu Selak. Radimo li to s MIG-ovima od posljednjeg remonta? Da, radimo, i tako već nekih četiri godine. A pritom radimo i trenažu, školujemo naše pilote. Dakle, pokrili smo Air Policing, koji države bez vlastitog zrakoplovstva košta 20, 30 ili 40 milijuna nečega, dolara ili eura. Evo, u našem slučaju neka taj trošak, od recimo 20 milijuna nečega godišnje, kroz ove četiri godine iznosi 80 milijuna. A koliko smo ono platili remont? Platili smo 13 i nešto milijuna, dakle šest puta nam se isplatio taj toliko “očajan i katastrofalan” remont – ispričao je umirovljeni pilot Ivan Selak.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ:
Legenda hrvatskog zrakoplovstva za Morski.hr: Visine sam zamijenio dubinama
Ispovijest junaka Domovinskog rata: “U zoru 4. kolovoza krenusmo, u sumrak 7. završismo – bez ičije pomoći”