Umjesto stečaja, u 3. Maju počinje novi razvojni ciklus

RIJEKA – Kobilica za novi polarni kruzer Scenic grupe, za čiju je gradnju Vlada izdala državno jamstvo u iznosu od 80,1 milijun eura, na trećemajski bi se navoz trebala položiti koncem ove ili početkom sljedeće godine, doznao je Novi list od direktora Scenicove tvrtke u Hrvatskoj MKM Yachts Saše Čokljata.

Kako objašnjava, sve ovisi o vremenu i roku u kojem će se uspjeti dobaviti sva potrebna oprema koja se ugrađuje u trup broda. Jer, plan je da se novi luksuzni kruzer čim više opremi na navozu, čak do razine da bi nakon porinuća preostalo za odraditi još samo uređenje interijera.

Nakon što se položi kobilica, konture budućeg luksuznog kruzera trebale bi se relativno brzo početi pojavljivati na navozu s obzirom na to da su trećemajci još koncem travnja krenuli s rezanjem limova i izradom brodskih sekcija za ovu novogradnju koja će biti poboljšana replika Scenic Eclipsea.

Taj 168 metara dugi, ultraluksuzni brod za polarna krstarenja već je više mjeseci na vezu na riječkom lukobranu, dok traje ova pandemija koronavirusom koja je potpuno blokirala tržište kruzing turizma.

Scenic Eclipse je izgrađen u pulskom Uljaniku tako da je australski brodovlasnik Glen Moroney, zbog sve većih financijskih problema koji su počeli tresti pulski škver, preuzeo brod odmah nakon porinuća i u vlastitom ga aranžmanu uspio sredinom prošlog ljeta završiti u Puli.

Dobra poslovna suradnja s Edijem Kučanom, koji je vodio gradnju ovog prvog Moroneyjevog »polarca« u pulskom škveru, rezultirala je da se australski brodovlasnik, nakon što je postalo jasno da je 3. Maj izbjegao stečaj, okrenuo prema mogućnosti gradnje novih oceanskih kruzera na riječkim navozima.

Početkom srpnja ove godine, između riječkog brodogradilišta i friško osnovane Scenicove tvrtke MKM Yachts potpisani su desetogodišnji ugovori, jedan o poslovnoj suradnji i drugi vezan uz potkoncesiju.

S obzirom na to da se aktualna proizvodnja u 3. Maju odvija po posebnom programu, model izgradnje luksuznog i gotovo 160 milijuna eura u izgradnji vrijednog polarnog kruzera dogovoren je tako da će riječki škver, kao podizvođač, graditi trup, dok je nositelj cijelog posla na izgradnji ovog i još četiri slična kruzera tvrtka MKM Yachts.

Potkoncesijom je MKM Yachts uzeo u najam jedan manji dio riječkog brodogradilišta, što pomorskog dobra, što uredskih prostora u glavnoj zgradi. U ovom trenutku, zaposlenici MKM Yachtsa već naveliko rade u preuređenim prostorima bivšeg Tehničkog ureda 3. Maja.

U tijeku im je i kadrovsko popunjavanje jer su potrebe da bi se u ovoj Scenicovoj tvrtki u Rijeci zaposlilo još 70-80 stručnjaka. Čokljat napominje da su skenirali bazu potencijalnih stručnih kadrova, kao i same kooperacije u ovom bazenu.

– Prema onom što smo detektirali, uvjereni smo da ćemo glavninu posla, pa čak i u dijelu koji se odnosi na sam interijer broda, uspjeti kvalitetno odraditi s domaćim kooperantskim tvrtkama i obrtima – kaže Čokljat.

I.B.