Unatoč željezničkoj nesreći na Škrljevu, iza Luke Rijeka je jedna dobra godina
Zbog željezničke nesreće na Škrljevu nastali su problemi u otpremi tereta za riječku luku. Koliko će poremećaj u otpremi poremetiti financijsku sliku, znat će se potkraj mjeseca. No, unatoč svemu, i ovo bi trebala biti dobra godina za poslovanje riječke luke, ističu u Upravi.
Od pretovara drva i željeza, preko kamena, stoke, žita i ugljena. Posla u riječkoj luci ne manjka. Roba stiže iz cijeloga svijeta, ponajviše iz europskih zemalja, piše HRT.
- Kada sve zbrojimo i oduzmemo zarada će vjerojatno biti veća, a taj jedan pozitivan trend koji smo uspjeli teškom mukom preokrenuti će se nastaviti - rekao je Duško Grabovac, predsjednik Uprave Luke Rijeka.
Raste promet generalnog tereta – drva, metala, kamena, no rezultati rasutog tereta odnosno rudače malo su slabiji. Jedan od razloga je i nedavna željeznička nesreća zbog koje su Rijeka i luka od unutrašnjosti prometno odsječene.
- Vidjet ćemo kakvi će biti rezultati za 12. mjesec, koji će biti poremećaji zbog nesreće na Meji jer to će sigurno imati utjecaj na rezultate rasutog i generalnog tereta - dodao je.
Stoga je i Uprava oprezna s financijskim i poslovnim brojevima. Ali, ističe, straha za opstojnost luke nema. Kapaciteti silosa su popunjeni. Još jedan takav dobro bi došao. Radi se u tri smjene.
- Svake godine bilježimo rast i dok se tako nastavi sretni smo. Primamo robu pretežno iz Hrvatske, mađarske i jedan manji dio je ukrajinska roba. Ide najviše za Italiju, nešto za Španjolsku i sjever Afrike - rekao je Marino Klarić, rukovoditelj terminala za žitarice.
Istodobno s pretovarom tereta traje i obnova luke, ističe HRT.
- Posljednje tri godine riječka luka veliko je gradilište. Iako u ovom trenutku radovi znače ograničenja u određenim operacijskim aktivnostima, u konačnici bi trebali osigurati bolje poslovanje i veću količinu tereta koji prolazi kroz riječku luku - naveo je.
Sve bi trebalo biti gotovo do proljeća iduće godine.
- Luka je tu popravila podloge koje su bile u groznom stanju, kolosijeke i odvodnju, vrijednost projekta je preko 30 milijuna eura - zaključio je Grabovac.
Modernizacija lučke infrastrukture pridonijet će daljnjem razvoju, no kao jedan od glavnih uvjeta za povećanje lučkih kapaciteta ostaje izgradnja nizinske pruge. A ništa od svega toga bez kvalitetnih radnika, kojih i ovdje nedostaje.
A.N.