UPRAVA BRODOSPLITA Plaće ne kasne, knjiga narudžbi se puni, a uskoro gradimo i nove brodove
SPLIT – Medijski napisi o kašnjenju plaća radnicima, nije se osobito svidjela upravi Brodosplita, koja tjednima vodi okršaje s medijima zbog, kako kažu, netočnih informacija koje izlaze u javnost. Jedna strana govori jedno, drugo potpuno drugačije pa se javnost s razlogom pita – što je točno?
Odgovore smo potražili od same uprave splitskog škvera, kojemu je HBOR odobrio kredit od 250 milijuna kuna.
– Kredit nam je odobren prema uvjetima iz programa Obrtna sredstva mjera COVID-19, a namjena kredita je financiranje obrtnih sredstava. Podsjećamo da je nedavno, početkom travnja odmah nakon izvršene primopredaje polarnog kruzera Ultramarine vrijednog preko 100 milijuna eura, HBOR-u vraćen cjelokupni iznos kredita u iznosu od 87,9 milijuna eura, uvećan za pripadajuće naknade i obračunatu kamatu koju je HBOR ostvario financiranjem tog projekta. Isto je bilo i s prethodnim projektima čije je građenje financirao HBOR – poručuju iz uprave Brodosplita.
Kompanija danas zapošljava više od 2 tisuće radnika, čija je prosječna mjesečna neto plaća oko 7 tisuća kuna. A upravo su priče o neisplati plaća stvorile balon nepovjerenja između uprave Brodosplita, radnika i medija. Već smo vidjeli kakvim rječnikom se služi uprava kompanije kada novinari spomenu neisplatu plaća. Uprava Brodosplita tvrdi da nije istina da plaće nisu isplaćivane te da im netko podmeće. Na pitanje tko i zašto, rečeno nam je tek da dezinformacije sigurno ne dolaze od radnika škvera.
– Plaće su isplaćene u zakonskom roku i nisu kasnile, našim radnicima je poznato kako se uvijek trudimo isplatiti plaću oko 15-og u mjesecu, a ako to i ne uspijemo zbog povremenih poremećaja, znaju da ćemo to napraviti do kraja mjeseca što je u skladu sa zakonom. U razdoblju od ožujka 2020. do danas Brodosplit grupa je na ime potpora za očuvanje radnih mjesta i za skraćivanje radnog vremena dobila ukupno nešto više od 19.372.118 kuna – poručuju iz Brodosplita.
Kažu da svi “direktori, poslovođe i brigadiri” redovno i stalno komuniciraju s radnicima, koji su svjesni posljedica koje je COVID-19 ostavio na svjetsko gospodarstvo, poglavito na pomorstvo, kruzing, turizam i brodogradnju. Radnici, kažu, znaju da su povremene poteškoće škvera najmanje loše što je ih moglo zadesiti, pogotovo kada se uzme u obzir sektor brodogradnje i okruženje, ali i činjenica da su zadržali više od 2000 zaposlenih.
Tvrtka nastavlja s redovitim poslovanjem, a najavljuju i neke nove poslove.
– U Brodosplitu su trenutno u izgradnji četiri obalno ophodna broda ugovorena za Hrvatskom ratnom mornaricom. Na opremnoj obali dovršava se chemical tanker koji je nedovršen stigao iz Brodotrogira, ali i treći polarni kruzer za stranog naručitelja, iz programa brodova za krstarenja polarnim područjima kojima Brodosplit izrasta u lidera europskih graditelja polarnih kruzera. Tržište proizvoda cijele DIV grupe je oživjelo, puni se knjiga narudžbi, a pred potpisivanjem smo novih ugovora za izgradnju brodova i imamo odličan plasman roba cijele DIV grupe. U rekordnom roku najkvalitetnijom mogućom tehnologijom završavamo i već transportiramo velike čelične konstrukcije kao što su vijadukt Prapratno i most Ston, pripremamo se za izvođenje radova na Solinskoj širini za koju će čelični most u kojega će biti ugrađeno preko 2000 tona čelika biti također izrađen u Brodosplitu. A važno je da će takvih velikih čeličnih konstrukcija vrhunske kvalitete koje će se izrađivati u škverskim halama biti još, i to dosta – poručili su za Morski.hr iz Uprave Brodosplita.
K.B.