USCGC STEADFAST Ovaj brod Amerikanci umirovljuju, no spremni su ga prodati savezničkim zemljama poput Hrvatske!

Radi se o brodu koji je u djelatnoj službi bio punih 56 godina, dvostruko dulje nego što to inače biva s brodovima koji dijele njegov opis posla.

Pozdravna ceremonija priređena mu je u matičnoj luci Astorija u Oregonu. Tijekom 56 godina u službi USCGC Steadfast je sudjelovao u preko 330 misija traganja i spašavanja na moru, zaplijenio gotovo 13 tisuća kilograma kokaina, te kontrolirao migrantske valove u južnoj Kaliforniji koji su nerijetko, baš kao i oni na Mediteranu, završavali tragično.

Finalnu je misiju Steadfast imao sredinom prosinca prošle godine, no pitanje je hoće li umirovljenje ove brodice zaista značiti i potpuno umirovljenje. Ona se naime seli u Baltimore i bit će je moguće prodati zemljama koje Amerikanci smatraju saveznicima. Netko će reći, Amerikanci uvaljuju svoje "staro željezo", no činjenica je da je mnogo brodova nakon aktivne službe u SAD-u svoj put nastavilo kao dio flote neke druge, SAD-u simpatične zemlje, da se tako izrazimo. Pošto je Hrvatska nedvojbeno simpatična Amerikancima, a uz to nikako da godinama dočeka vlastite ophodne brodove, možda se mudri politički vrh dosjeti kupiti američko staro željezo koje je svoje najbolje dane odavno prošlo!

The Maritime Executive piše i kako Amerikanci smanjuju flotu obalne straže zbog manjka kadra. Nedostaje im otprilike 10% ljudstva.

J.T.

PROČITAJTE JOŠ:

SLUČAJ OPHODNI BRODOVI Država s još javnog novca sufinancira nedovršeni posao Brodosplita
Nedavno smo pisali o nikad dočekanim i upitno kvalitetnim ophodim brodovima klase Omiš za koje je ugovor potpisan još 2014., isporuka trebala biti 2018., a 2024. još zapravo nemamo ništa. Od dogovorenih pet brodova isporučen je samo jedan i to po lošijoj tehnološkoj specifikaciji od optimalne za takav tip vojnog
SLUČAJ OPHODNI BRODOVI Država s još javnog novca sufinancira nedovršeni posao Brodosplita
Nedavno smo pisali o nikad dočekanim i upitno kvalitetnim ophodim brodovima klase Omiš za koje je ugovor potpisan još 2014., isporuka trebala biti 2018., a 2024. još zapravo nemamo ništa. Od dogovorenih pet brodova isporučen je samo jedan i to po lošijoj tehnološkoj specifikaciji od optimalne za takav tip vojnog