Vis je u Drugom svjetskom ratu imao zračnu luku, danas ona izgleda ovako

VIS – U lipnju 2017., nakon što je uređena uzletno sletna staza u Pliskom polju na Visu, na mjestu na kojem je bio saveznički aerodrom u 2. Svjetskom ratu, sletjela su dva aviona. Nakon tri dana, sletjelo je sedam aviona koji su Višanima priredili mali airshow, a nekoliko Višana je imalo priliku vidjeti otok Vis iz zračne perspektive.

Iako su u Aeroklubu Cumulus tada bili vrlo optimistični oko budućnosti ove zrakoplovne staze, ona nije zaživjela, piše Dalmacija danas.

Inače, dužina uzletno sletne staze je 799 metara, širina 30 metara, a proteže se u smjeru sjeveroistok – jugozapad. Položena je na visini od 109 metara nadmorske visine.

Kristijan Trojnar u viškoj grupi na Facebooku objavio je jučer “frišku” fotografiju viške zračne luke. Većina ljudi žali što je ona izvan funkcije.

“Kakva šteta imati aerodrom a ne koristiti ga. Koliko bi bolje platežnih gostiju bilo. Smjene na velikim jahtama bi se obavljale ovdje, bez gubitka vremena jahtama do Splita. Šteta, velika šteta”, jedan je od komentara.

Ipak, ima i onih koji misle da pravoj zračnoj luci nije mjesto na Visu.

“Pretpostavljam da svi znate kad pričate o aerodromu što to znači u realnom svijetu. Prvo, oko njega za jednu pola milje ne postoj po zakonu nikakva poljoprivreda. Za eko poljoprivredu trebaš tražiti nakon 1500 mt. Drugom infrastruktura mislim da je vama dovoljno ić do Brača i provjeriti što sve treba. Naravno, svi koj pričaju o boljim gostima i platežnoj moći očito su već bili u drugim mjestima po Mediteranu di ti gosti idu i nadam se i boravili da bi shvatili da to Visu može pomoć.

Ja sam bio, ali nisam to vidio. Ali hoćemo gledat u budućnost i spremit se za bazu za helikoptere ili rekreativni sportski aerodrom i to gledajući na električne avione. Di neko može doć sa svojim avionom, onda to je drugo i da se pričat. Do tada bolje sadit i radit, pravi gosti će doć”, jedan je od popularnijih komentara.

A evo i kako pista nekadašnjeg aerodroma na Visu izgleda danas…

Foto: Kristijan Trojnar

I.B.