Vlasnik velikih brodogradilišta: U Hrvatskoj želimo proizvoditi jahte

Peter Lürssen, predsjednik Uprave Lürssen grupe, govorio je za HRT o planovima svoje tvrtke za ulaganja u brodogradnju u Hrvatskoj.

Istaknuo je da su već osnovali inženjerski centar u Hrvatskoj koji okuplja 140 inženjera te da su hrvatski timovi već postali integralni dio njihovog dizajnerskog rada u Njemačkoj i drugim zemljama.

- Naš hrvatski tim doslovno je prisutan na svakom brodogradilištu. Namjera nam je da oni budu integralni dio, a istodobno ovdje želimo osnovati kompaniju koja plasira vlastite proizvode, objasnio je Lürssen.

Istaknuo je kako se nada da će se uskoro potpisati ugovor o dizajnu i izgradnji patrolnog broda u Hrvatskoj koji će osmisliti hrvatski tim.

- Zatim ćemo ga graditi u inozemstvu, ali pod vodstvom našeg hrvatskog tima koji će nadzirati izgradnju. Mi ćemo dostaviti sav materijal iz Hrvatske, ovdje ćemo ga kupiti i dostaviti u inozemstvo. Radimo i na dugoročnim planovima za proizvodnju jahta u Hrvatskoj, ali to traje malo dulje jer želimo sve pripremiti kako treba, dodao je Lürssen.

Što je potrebno da se Hrvatska nametne kao istraživačko i razvojno središte u regiji?

Hrvatska je poznata po dugoj tradiciji u brodogradnji, po kvalitetnim radnicima u toj grani industrije. Lürssen je pojasnio što je potrebno da se Hrvatska nametne kao istraživačko i razvojno središte u regiji.

- Njemačka je veća od Hrvatske, imamo 80 milijuna ljudi, vi imate otprilike 4 milijuna ljudi. Njemačka je odškolovala 109 projektanata plovila u 2021. godini., a taj broj se smanjuje. Hrvatska koja ima 4 milijuna ljudi godišnje odškoluje 130 projektanata plovila. Samo u Rijeci školuje se 320 inženjera godišnje. Tu imate mnogo talentiranih ljudi, mi upravo osnivamo zakladu koja bi još više podupirala vezu između sveučilišta i studenata te ih rano integrirala u stvarne procese i tako ih probirala za naše istraživanje, kazao je.

Tržište na kojem je teško opstati

Lürssen se osvrnuo na današnje tržište na kojem je u ovoj industriji teško opstati.

-  Tržište je vrlo kompetitivno i ne smijete zaboraviti da tu postoji čitav ciklus. Hrvatska brodogradilišta bila su vrlo uspješna u izgradnji transportnih brodova. Izgradnja transportnih brodova gotovo se potpuno preselila u Aziju. Morate tražiti sofisticiranu nišu koja je dosta produktivna te visokoučinkovite načine proizvodnje, rekao je.

Ekološka tehnologija

Lürssen je objasnio koje korake njegova tvrtka poduzima po pitanju ekološke tehnologije.

- U ovom trenutku tehnologija koja najviše obećava je vodik. Zanimljiva je činjenica da je jedan klijent bio zainteresiran i snosi glavninu troškova ugradnje takvog motora. Provodili smo istraživanje i imamo testni pogon u svom brodogradilištu u Njemačkoj. Provodimo i istraživanja na plovilima kraćega dometa koja bi radila na čistoj vodikovoj tehnologiji propulzije. Pronaći ćemo rješenja, ali za to će trebati vremena, kazao je.

D.G. /Mladen Sirovica/HRT