Za izgradnju ovog broda naša brodogradilišta nisu dobila novac već su plaćena - kavom!

Država je kasnije nadoknadila brodogradilištima iznos u dinarima jer rad je prvotno plaćen - brazilskom kavom!

Njegova priča započinje 5. studenog daleke 1961. godine kada je za brazilskog naručitelja Companhia Nacional de Navegacao Costeira íz Rio de Janeira s navoza pulskog brodogradilišta Uljanik u more porinuta novogradnja broj 237, tom prigodom krštena imenom ANNA NERY. Bio je to putničko-teretni brod od 10444 bruto tona, dug 150 i širok 19 metara  za prihvat 482 putnika. Dva sedamcilindarska B&W-Krupp diesel pogonska stroja ukupne snage 5958 kw omogućavala su preko dvije propele plovidbu brzinom od 17,5 čvorova, piše Dubrovački dnevnik u ovoj zanimljivoj "štoriji" iz povijesti.

Blizanac broda (sister ship) je bio ROSA DA FONSECA koji je u studenom iste godine í za istog brazilskog brodara izgrađen u splitskom brodogradilištu. Zanimljivo je da oba naša brodogradilišta nisu dobila novac za izgradnju brodova već su međudržavnim ugovorom između Jugoslavije i Brazila bili plaćeni brazilskom kavom, a naša država je nadoknadila brodogradilištima iznos u dinarima.  

"Anna Nery", ponos tadašnje hrvatske brodogradnje, predana je naručitelju 27. kolovoza 1962. kada se zaputila na daleko putovanje preko Atlantika. Po dolasku u Brazil, preuzela je održavanje redovne putničko-teretne pruge iz Manausa (rijeka Amazona) do Buenos Airesa. Kasnije je prodaj Grcima, pa je neko vrijeme "ležao" u raspremi da bi potom bio potpuno rekonstruiran i vratio se u "svoj" Jadran 1982. godine pod imenom "Constellation". Svoj je put, nakon mnogih avantura oceanima, ovaj brod završio 2009. godine kada je prodan u indijsko rezalište.

J.T.