ZADARSKA RIVA SPREMNA ZA NOVE POČETKE Radovi završeni prije roka, vodilo se računa o svakom detalju
ZADAR - Modernizacija i obnova zadarske rive jedan je u nizu značajnih projekata Ministarstva mora, prometa i infrastrukture čiji je završetak izmamio osmijehe na lica brojnih građana.
Luka Zadar, smještena u samom srcu Zadra, uvijek je imala poseban značaj za grad i njegove građane, a nakon tri godine intenzivnih radova na obnovi, nova zadarska riva i službeno je otvorena.
Projekt „Rekonstrukcija i izgradnja lučke infrastrukture Grad Zadar – Poluotok“ uspješno je završen, a obuhvaćao je rekonstrukciju Obale kralja Petra Krešimira IV, rekonstrukciju i dogradnju pripadajućeg gata te rekonstrukciju zaobalnog dijela Liburnske obale. Sve to omogućit će novi sjaj luke Zadar, jedne od najstarijih i najprometnijih luka u Republici Hrvatskoj.
Posebno valja istaknuti izmještanje najprometnije državne brodske linije 409 Zadar-Preko, ali i mogućnost pristajanja većeg broja trajekata, što će rezultirati manjim čekanjima i boljom povezanošću Zadra i okolnih otoka, uz kraća i sigurnija putovanja do željenog odredišta za lokalno stanovništvo i turiste.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je, kroz dugoročna planiranja i uspješna ugovaranja uz potporu europskih sredstava, osiguralo provedbu većeg broja prioritetnih projekata u Zadru i Zadarskoj županiji. Među njima je i ovaj projekt ukupne vrijednosti od gotovo 9 milijuna eura, koji je u iznimno visokom iznosu (čak 8,8 milijuna eura) financiran bespovratnim sredstvima, od kojih je 7,5 milijuna iz europskih izvora.
Detaljima do autohtonog izgleda
Projekt je obuhvaćao rekonstrukciju Obale kralja Petra Krešimira IV., duljine 905,82 m te širine od 5 do 5,6 m, kao i rekonstrukciju (cca. 64,5 m) i dogradnju (u dužini od 15 metara) gata. Konačna dimenzija gata je 80x15 m, što su dimenzije kakve je imao prije stotinjak godina kada je izgrađen kao brodsko pristanište. Radovi su uključivali i rekonstrukciju zaobalnog dijela Liburnske obale, duljine 600 te širine 5 metara.
Ovaj dio projekta izvodio se u dvije faze; u prvoj fazi radilo se na novim konstrukcijama temeljenja i zida Obale kralja Petra Krešimira IV., dok su se u drugoj fazi izvodili radovi vezani uz sam gat. Na udaljenosti od 3,5 m od vrha gata izgrađen je i objekt sigurnosti plovila (lanterna), po uzoru na nekadašnji koji je srušen u Drugom svjetskom ratu, a prilikom izvedbe radova vodilo se računa da svi detalji završnog oblikovanja pročelja i unutrašnjeg uređenja budu identični postojećoj lanterni na ulazu u Gradsku luku Zadar. Detaljne informacije o radovima dostupne su OVDJE.
Obnova zadarske rive iznimno je važan projekt, kako za grad Zadar i Zadarsku županiju, tako i za Republiku Hrvatsku. U sklopu Poziva za sufinanciranje unaprjeđenja lučke infrastrukture u funkciji obalnog linijskog pomorskog prometa, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture realiziralo je ovaj projekt u suradnji s Lučkom upravom Zadar, nositeljem projekta. Osim novog izgleda koji je zadarskoj rivi vratio stari sjaj, od sada će i njeno održavanje, dugoročno gledajući, biti lakše i jeftinije.
Milijunski projekti za modernu prometnu povezanost Zadra i županije
Uz navedeni projekt, u gradu Zadru i Zadarskoj županiji ulaganje u sigurnost i prometnu infrastrukturu te povezanost i mobilnost odvija se kroz više projekata čija je ukupna vrijednost preko 60 milijuna eura, a gotovo 50 milijuna eura financirano je bespovratnim sredstvima iz europskih izvora.
Od spomenutih projekata treba istaknuti dva projekta nabave novih autobusa za Liburniju d.o.o. u sklopu kojih je nabavljeno ukupno 46 autobusa, zahvaljujući čemu je poboljšana kvaliteta i sigurnost građana u javnom prijevozu. Navedeni projekti dio su šire inicijative Ministarstva mora, prometa i infrastrukture čiji je cilj obnova voznih parkova javnih prijevoznika diljem Hrvatske. Sigurnijoj i boljoj prometnoj povezanosti doprinijet će i uspješno završeni projekti „Izrada prometnog Master plana funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija“ te projekt „Izgradnja trajektne luke Tkon Faza 1 Podfaza 2“. Oba projekta značajna su i za gospodarski rast ovog kraja.
Uz realizirane, projekti koji su još uvijek u provedbi također će značajno utjecati na razvoj prometne infrastrukture, sigurniji promet i mobilnost građana. Radovi na projektu „Sanacija opasnih mjesta (Uklanjanje crnih točaka) na državnim cestama“, kojim će se sanirati tri opasne prometne lokacije, od kojih se dvije nalaze na području grada Zadra, u završnoj su fazi; završetak sanacije očekuje se na jesen ove godine. Također, u provedbi je i projekt „Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku“ kojom će se ubrzati tranzit tijekom cijele godine i unaprijediti kvaliteta života lokalnom stanovništvu.
Uspješna provedba i realizacija projekata u gradu Zadru i Zadarskoj županiji rezultat je predanog rada i suradnje korisnika projekata i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Navedeni projekti uvelike doprinose kvaliteti života građana i otvaraju nove razvojne perspektive za cijelu županiju te poboljšavaju međunarodnu povezanost i poziciju Zadra i Zadarske županije u sklopu jedinstvenog europskog prostora.
Prepoznavanje potencijala za unapređenje prometne infrastrukture i jačanje sigurnosti građana temeljne su odrednice za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture prilikom korištenja sredstava iz europskih fondova. Kroz ove i slične projekte, Ministarstvo razvija i povezuje ne samo Zadar i okolicu, već cijelu Hrvatsku. Daljnjim ugovaranjem strateških projekata, Ministarstvo će nastaviti stvarati uvjete za sigurniji i učinkovitiji tranzit te veću mobilnost svih građana.
Sponzorirani sadržaj