Započinje druga faza dogradnje luke Sali
SALI - Županijska lučka uprava Zadar, ohrabrena uspješnim završetkom izgradnje trajektne luke Tkon nastavlja projekt dogradnje gradske luke Sali, vrijedan 90,5 milijuna kuna kao izuzetno vrijedan projekt za daljnji rast i razvoj mjesta Sali i cijelog Dugog otoka. Luka Tkon je u funkciji od početka ove godine, a bila je prvi projekt lučke infrastrukture sufinanciran sredstvima Europske Unije u Hrvatskoj u sklopu „Poziva za sufinanciranje unapređenja lučke infrastrukture u funkciji obalnog linijskog pomorskog prometa“.
Projekt dogradnje luke Sali predstavlja ulaganje u luke i pomorsko dobro u investicijskom ciklusu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture čija ukupna vrijednost prelazi 2 milijarde kuna, a predviđa se puštanje u promet u 2023. godini.
Projektom „Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku“ planirano je proširenje luke izgradnjom obale u dužini od 149,5 m i produbljenje gaza na -4,00 m. Iza novoizgrađene obale također se planira uređenje zaobalne površine, a zaštita lučkog akvatorija od valova osigurat će se izgradnjom novog glavnog lukobrana duljine 116 m. Nova obala i unutrašnja strana glavnog lukobrana koristit će se za privez plovila u javnom prometu, izletničkih brodova te plovila nautičkog turizma. Konstrukcija lukobrana omogućuje tijekom ljeta i za povoljnih vremenskih prilika korištenje vanjske strane lukobrana za povremeni kratkotrajni privez različitih plovila.
Projektne aktivnosti usmjerene su na povećanje kapaciteta, kvalitete i sigurnosti priveza za smještaj brodova u luci Sali, rješavanje odvodnje i vodoopskrbe predmetnog područja.
Za vrijeme ljetnih mjeseci radovi su se odvijali bez prestanka te je dosad ostvarena trećina ukupnog opsega radova na projektu, uključujući podvodne radove.
Prema najavi izvođača ADRIAING d.o.o. i KALI GRADNJA d.o.o. od samog je početka jeseni planirano intenziviranje radova, usredotočenih na izvedbu pilota u temelju lukobrana i obalnog zida. Radi očuvanja sigurnosti na gradilištu, u predstojećoj fazi radova uplovljavanje u luku Sali moguće je samo za manje brodice do 8 metara dužine, do 2 metra širine i gaza do jednog metra. Posebni uvjeti plovidbe će u određenom obliku biti na snazi najdulje do kraja 2023. godine, kada istječe rok za završetak projekta.
Završeni projekt dogradnje luke Sali rezultirati će većim kapacitetom priveza, luka će s novim vanjskim lukobranom biti zaštićenija od djelovanja vjetra i valova iz svih smjerova, te će zadovoljavati sigurnosne uvjete za prihvat brodova i u lošijim vremenskim uvjetima. Time će dugoročno biti otklonjen problem neredovitog prometa i nesigurne veze s kopnom. Smanjiti će se i sezonske razlike u lučkom prometu, budući da se realizacijom projekta ostvaruju uvjeti za bolju iskorištenost luke Sali u zimskom dijelu godine.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture omogućilo je financiranje projekta sa gotovo 77 milijuna kuna iz Kohezijskog fonda i 13 milijuna kuna iz Državnog proračuna kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture smatra kako su navedeni projekti najbolji putokaz svim ostalim lučkim upravama za pripremu i provedbu projekata te se financiranje istih nastavlja i u sljedećem financijskom razdoblju 2021. - 2027.
Zadarska županija je među najaktivnijim županijama po broju prijava na poziv za dodjelu potpora projektima za unapređenje lučke infrastrukture. Trenutno se radovi odvijaju na obnovi zadarske gradske rive - Obale kralja Petra Krešimira IV. i Liburnske obale, koja se baš poput izgradnje trajektne luke Tkon i dogradnje gradske luke Sali sufinancira iz Kohezijskog fonda. Na području Zadarske županije dosada je uloženo ukupno 189,57 milijuna kuna u lučku infrastrukturu, od čega je 161,13 milijuna kuna iz europskih fondova.
I.B.
PROČITAJTE JOŠ: