Zašto je 400 m od Poreča do otočića Sv. Nikole i natrag skuplje nego od Splita do Brača?
POREČ - Sa svih strana ovih dana već pomalo i naporno slušamo o cijenama sladoleda, pića, restorana, te kreveta u hotelu ili apartmanu. Tko želi jeftinije, uvijek može, no kad je riječ o prijevozu na otoke, e izbora nemaš, već putem brodske linije koju drži nacionalni brodar Jadrolinija ili drugi, privatni koncesionar. Iz Poreča se tako javila čitateljica sa zanimljivom konstatacijom...
Do obližnjeg, točnije 400 metara udaljenog otočića Svetog Nikole možete doći i vratiti se ako platite kartu u iznosu od 7,5 eura za odraslu osobu. Nešto južnije, od Splita do Supetra, dakle na 40 puta veću udaljenost od 8,6 Nm ili 16 km vozit ćete se Jadrolinijinim trajektom za cijenu od 6,24 eura.
- Dragi Morski, pardon my french ali raspizdilo me danas nešto, pa bi podijelila s vama, možda vam bude zanimljivo, pa objavite na vašoj stranici. Nije to zapravo ništa novo kod nas (Poreč), ali mi je danas iz nekog razloga ipak puk'o film.
Ispred Poreča se nalazi maleni otok Sv. Nikola, voljeni otok svih nas Porečana i naših gostiju, od pamtivijeka. Sve manje i manje ga posjećujemo jer otkako je dopao u šake hotelskoj kući, osim ekocida (satrali su pola vegetacije na otoku zbog renovacije, rekonstrukcije i proširenja postojećih objekata i turističke hortikulture, te potamanili kolonije zečeva koji su obitavali na njemu) i uzurpacije prostora (plaža na otoku), još nam kartu brodom koji vozi na otok naplaćuju 7.50 eura (povratna).
Čisto za usporedbu, trajekt Split-Brač je povratna trajektom 12.48 eura. Vrijeme putovanja Poreč - Otok Sv. Nikola: 2 minute. Vrijeme putovanja Split - Brač: 50 minuta.
I onda vidim te strateške PR izjave hotelske kuće tipa "dostupno svima", pa si malo povratim u usta. Eto, hvala vam na prostoru za ventiliranje i lipi pozdrav iz Poreča vam šaljem! - kaže čitateljica, kojoj zahvaljujem na ventiliranju, na koje potičemo i sve vas ostale...
No odgovor na ovo pitanje je vrlo jednostavan. Državne linije, poput one od Splita do Brača subvencionira država. Još uvijek država pod kontrolom drži cijene goriva, kao i nekih prehrambenih artikala. Kad tome nije slučaj, već cijene prepustite koncesionarima i tržištu, pa ih onda tržište i diktira. I sladoled, i krevet u hotelu i kartu do otoka.
Pokušajmo samo onda zamisliti što bi bilo s cijenama prema otocima da tih subvencija nema uopće.
D.G.