ZBOGOM, “LUBENICE”! Posljednja stanica prije rezališta, dubrovačka luka Gruž
RIJEKA/DUBROVNIK – Na svojoj posljednjoj plovidbi prema turskoj Aliagi, gdje ide na rezanje, trajekt Lubenice, koji je plovio na ruti Prapratno – Sobra, na putu iz Trogira stigao je u Dubrovnik.
LubeniceM/T Lubenice je trajekt u sastavu flote hrvatskog brodara Jadrolinije.
Izgrađen je 1983. u Japanu, za potrebe jednog japanskog naručitelja. Od tada pa do 1998., kada ga kupuje Jadrolinija, Lubenice su plovile pod imenom Seto.
Nakon toga, Lubenice su plovile na mnogim linijama splitskog i riječkog okružja.
Kapaciteta je 350 osoba i 70 vozila, dužine 57,92 metra i širine 16,70 metara, brzine 13 čvorova.
Nakon što je Jadrolinija ranije ove godine raspisala javno nadmetanje za kupnju Lubenice po sistemu ‘viđeno-kupljeno’ koje je trajalo do 14.6.2021. godine s početnom cijenom pet milijuna kuna, trajekt ipak nije pronašao svoga novog vlasnika.
Kako je za Dubrovački dnevnik kazao Ivo Batričević, Lubenice će na ruti Prapratno – Sobra zamijeniti trajekt Valun koji upravo uplovljava u Sobru.
M/T Valun je trajekt za lokalne linije. U vlasništvu je Jadrolinije. Izgrađen je 1983. u Japanu, za potrebe brodara Utaka Kokudo Ferry, Takamatsu, Japan. Prvo ime Valuna bilo je Koraku Maru.
Godine 1998. tadašnjeg Koraku Maru kupuje Jadrolinija i preimenuje ga u Valun. Od tada, pa do 2007. godine Valun je gotovo neprestano i neprekidno održavao trajektnu liniju Split-Supetar. Tada ga zamjenjuje novi i veći Hrvat. Valun ljeti najčešće plovi na liniji Split – Rogač, a zimi Prapratno – Sobra.
Valun je kapaciteta oko 80 automobila i 730 osoba. Može postići brzinu od 14,5 čvorova. Često glasi kao najkvalitetniji trajekt u floti Jadrolinije. Jedan je od rijetkih Jadrolinijinih trajekata koji nikad nije imao ozbiljnu havariju.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
DOZNAJEMO: U Jadrolinijin trajekt prodrlo more – Umjesto u tursko rezalište, ide na domaće krpanje
Jadrolinija o trajektu koji je procurio: “Odlazak na rezalište odgođen do ožujka, sad ide u Trogir na sanaciju”