ZLATOPRUŽICA Kako je starom ribarskom brodu turizam udahnuo novi život
Zlatopružica je lijepo hrvatsko ime za ribu poznatiju pod imenom salpa. Brod Zlatopružicu izgradile su vrijedne i iskusne ruke puntarskih brodograditelja 1961. godine, započinje svoju priču Marin Trošelj, ljubitelj drvene brodogradnje i administrator grupe Hrvatski drveni brodovi.
Brodogradilište Punat jedno od najstarijih brodogradilišta u drvu u Hrvatskoj a brod je izgrađen izrazito čvrsto od najkvalitetnije hrvatske hrastovine.
“Zlatopružica” je izgrađena kao ribarski brod za ulov plave ribe za tadašnjeg naručitelja - ribarsko poduzeće “Istra-Banjole” Pula, iste godine kad je rođen i njezin sadašnji vlasnik i kapetan Ranko Bonifačić. Iz istarskog akvatorija brod dolazi u Mošćeničku dragu vlasniku Pepiju Mohoviću koji nastavlja ribariti s brodom ali ga prenamjenjuje u koću.
Nakon toga, 1983. god, brod kupuje Ivo Gržančić iz Punta, 4 godine ribari te ga 1987. godine zajedno s bratom Milanom Gržančićem rekonstruira u turistički brod za dnevne izlete.
1992. godine brod kupuju Nikola Žic i Ranko Bonifačić koji ga ponovno prenamjenjuju u ribarsko turistički brod te najprije ribare na južnom Jadranu a od 1994. godine do danas, brod posluje u kombinaciji zimskog ribarenja i ljetne izletničke djelatnosti.
Motor: FAMOS 2FP 926 B snaga (kW): 162Duljina između okomica, Lpp (m): 15.1Duljina preko svega, Loa (m): 16.9Širina (m): 4.6Visina (m): 2.02Gaz (mm): 1590Duljina za nadvođe (m): 15.667 Nadvođe (mm): 430TMC 69 bruto tonaža, GT: 34TMC 69 neto tonaža, NT: 10 Brzina (čv): 9
Marin Trošelj