3 min. čitanja

Šef Otočnog sabora: "Zbog skupljih karata ljudi će dva puta razmisliti prije odlaska na otok”

Šef Otočnog sabora: "Zbog skupljih karata ljudi će dva puta razmisliti prije odlaska na otok”
Foto: Morski HR

ZADAR - Put iz Zadra do Brbinja na Dugom otoku i natrag, četveročlana obitelj koja uz automobil putuje trajektom, platit će 98,44 eura, odnosno 86,76 eura ako su djeca mlađa od 12 godina.

Ovu ‘paprenu’ ljetnu cijenu prijevoza neće platiti samo gosti, stranci, već i domaći ljudi koji na otocima imaju obitelj, nekretnine i obaveze oko zemlje, ali iz ekonomskih razloga žive i rade u Zadru.

– Što se tiče poskupljenja i sezonskih cijena karata, mi smo na to upozoravali prije dvije godine kad je na snagu stupio novi Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu. U njemu stoji da se sezonske cijene slobodno formiraju, a otočke ili vansezonske su povezane s otočkim kartama, što je prije bilo obratno. Sezonske su bile ograničene. Ponavljam, upozoravali smo da bi moglo doći do drastičnih poskupljenja jer su brodarima sada otvorene ruke za formiranje cijena u sezoni - ispričao je za Antenu Zadar Denis Barić, predsjednik Otočnog sabora

Početkom lipnja Jadrolinija je šokirala kada je cijenu karte za brzi brod između Zadra i Preka podigla s dosadašnjih 5 na 7,60 eura. Vijest o značajnom skoku cijene za putovanje koje traje manje od pola sata proširila se društvenim mrežama, nakon čega je reagirao sam brodar, opravdao se pogreškom u sustavu i korigirao cjenik.

Kako spomenuta brodska linija više nije linija s obvezom javne usluge, formiranje cijena je proizvoljno. Barić osim bojazni od mogućeg nekontroliranog poskupljenja putovanja, gaji i zabrinutost oko budućnosti spomenute linije.

– Što se tiče ove bivše linije 409 Preko-Zadar, ona je skinuta sa stranica Agencije za obalni linijski pomorski promet i nije u sustavu javne usluge, već komercijalne. Nas je strah da ne bi došlo do njezinog postepenog ukidanja te da otok Ugljan više neće biti povezan s Poluotokom. Brodaru Jadroliniji linija je dana kao komercijalna, znači cijene se slobodno se formiraju. Doduše, otočanima su dana prava koja su imali i prije - pojašnjava Barić.

Otoci su jedan od najatraktivnijih resursa hrvatskog turizma. A Svjetska turistička organizacija procjenjuje da je turizam četvrtina bruto dohotka otočnog stanovnika. Iako uvijek iznova treba isticati važnost pametnog i održivog upravljanja otočnim resursima, otoci bez turizma ne mogu.

– Razne ankete po medijima pokazuju da je strancima to još uvijek povoljno, ali našim građanima nažalost nije. Karte su poskupjele i po par eura više nego prošle godine. Kada računamo prijevoz za četveročlanu obitelj s automobilom, svatko će dva puta razmisliti prije putovanja na neku otočku destinaciju - zaključuje Barić.

Željka Čačko

PROČITAJTE JOŠ:

NEGODOVANJE HRVATA NA POSKUPLJENJA Ovo su nove cijene karata za otoke
Cijene idu gore kada je riječ o brodskom prijevozu. Karte su poskupjele, na nekim linijama osjetno. Odlučite li se, primjerice, za romantični vikend na Hvaru i krenete li iz Splita put otoka, 40 eura trebat će vam katamaranom samo da stignete do Hvara. Odnosno još toliko da se vratite. Poželite
NOVO POSKUPLJENJE Jadrolinija diže cijene za 11 posto!
Tek što je startala sezona, novi cjenik Jadrolinije doživio je korekcije. Iako su ljetne cijene dvadesetak posto veće u odnosu na zimske, stiglo je novo sezonsko poskupljenje. Jedanaest posto. Tek što je startala sezona, novi cjenik Jadrolinije doživio je korekcije. Iako su ljetne cijene dvadesetak…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.