BROD MUZEJ Ovako danas izgleda Galeb, doznajemo kako teče obnova

Foto: Dalmont / Morski HR

KRALJEVICA/RIJEKA – Brod Galeb kojeg je Ministarstvo kulture proglasilo kulturnim dobrom Republike Hrvatske je prije mjesec dana iz Rijeke  dotegljen iz brodogradilišta Dalmont d.d. u Kraljevici na dokovanje u brodogradilište Viktor Lenac d.d. u Martinšćici gdje se izvodi čitav niz radova, kako bi se brod obnovio i naposljetku pretvorio u brod muzej. Galeb više neće imati svoj pogon, već će po završetku obnove biti vraćen u Rijeku prvenstveno u funkciji kulture, a uz stalni muzejski postav, na brodu će biti i prostori za izložbe, kino te razne kreativne radionice. Manji dio broda bit će stavljen u komercijalnu funkciju pa će tako na brodu biti hostel, restoran/bar i suvenirnica.

Radove na obnovi i prenamjeni broda Galeb u brod muzej s pratećim komercijalnim sadržajima, obavlja tvrtka Dalmont d.d. iz Kraljevice. Radovi su vrijedni 46.858.218,91 bez PDV-a odnosno 58.572.773,64 HRK s PDV-om. Galeb je sastavni dio projekta „Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine“ za koji je Grad Rijeka dobio 68.9 milijuna kn bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”.

Foto: Dalmont

– Naručitelj Grad Rijeka je u otvorenom postupku javne nabave kao najpovoljnijeg ponuditelja odabrao  naše trgovačko društvo Dalmont d.o.o.  iz Kraljevice, temeljem čega smo krajem studenog potpisali Ugovor o obnovi i prenamjeni broda Galeb u brod muzej s pratećim komercijalnim sadržajima. Dana 5. prosinca , 2019.g. brod Galeb je dotegljen u Luku posebne namjene- brodogradilište Kraljevica ,te kreće zahtjevna i izazovna obnova uz primjenu specifičnog brodopopravljačkog znanja u kojem se Dalmont dokazao posljednjih godina – kažu nam iz tvrtke Dalmont d.d. koje smo pitali u kojoj su fazi radovi?

Brod će biti bez pogona, opremanje gotovo do kraja travnja 2021.

– Do sada su izvedeni radovi skidanja  te zbrinjavanja  obloga i stropova  od čega je dio sadržavao azbest pa se istome pristupilo zasebno sukladno svim važećim pozitivnim propisima RH.

Također s posebnom pažnjom kako bi se sačuvala autentičnost izvedeni su radovi koji spadaju pod restauratorski dio, od čega bi naglasili keramičke pločice, skinute od strane ovlaštenog restauratora na samom brodu , iste su odvezene na daljnju restauratorsku obradu kako bi se po završetku remonta ponovno vratile na originalne pozicije i palubna oprema koja će se jednako tako restaurirati i u konačnici biti muzejski eksponat.

Foto: Dalmont

Referirajući se na brodopopravljački dio radova izdvajamo izmjenu čeličnih limova na mjestima gdje je postojeći dotrajao kako bi u potpunosti udovoljili propisima i zahtjevima Hrvatskog registra brodova.

Obzirom da trgovačko društvo Dalmont u Luci posebne namjene -brodogradilište Kraljevica nema mogućnost dokovanja, Galeb je u zadnjih mjesec dana ponovno bio u teglju, ovaj put na relaciji Kraljevica- brodogradilište Viktor Lenac- Kraljevica , gdje smo odradili dokovanje te podvodni dio radova. U proteklih trideset dana radilo se  na saniranju podvodnog dijela trupa, degazaciji tankova, pjeskarenju podvodnog i nadvodnog dijela trupa te nanošenje antikorozivne zaštite na trup, postojeći usisi su blindirani , a oni koji će se koristiti obnovljeni.

Foto: Dalmont

Sada kada je brod  Galeb ponovno dotegljen u brodogradilište Dalmont u Kraljevici krećemo  sa završnim opremanjem, koje bi po sadašnjem planu trebalo biti gotovo do kraja travnja 2021.

Foto: Dalmont

Pod završnim opremnjem smatramo prvenstveno radove  opremanja i instalacije brodskih sustava, elektroenergetike, ventilacije i klimatizacije, interijera, vraćanje palubne opreme koja je trenutno na restauriranju, završno bojanje i ostali bravarski radovi .

Naručitelj Grad Rijeka je predvidio i  slijedeće dvije etape obnove, iste su još  u fazi pripreme dokumentacije za javnu nabavu, a  uključuju  završne restauratorske radove i uređenje komercijalnih prostora na brodu koje će izvoditi budući  zakupnik istih – poručuju iz Dalmonta.

Foto: Dalmont

Sukladno klasifikaciji plovnih objekata premda će Galeb kolokvijalno zauvijek ostati brod on je plutajući objekt bez vlastitog pogona, te je temeljem rješenja Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture RH proglašen kulturnim dobrom. Projektom  je predviđeno da ostane privezan u riječkoj luci smješten uz Molo longo ,što znači da će posljednji zadatak prdviđen nakon primpredaje biti  tegalj na navedenu destinaciju.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

FOTO “Galeb” na dokovanju u Viktoru Lencu

INSPEKTORAT DOZNAO 78 tona azbesta s “Galeba” deponirano u Zadru! Odlagalište: “U čemu je problem?”

Vaš komentar