2 min. čitanja

Slovenac zaljubljen u trajekte i hidrokrilce gradi genijalne makete i sve plove na vlastiti pogon!

Slovenac zaljubljen u trajekte i hidrokrilce gradi genijalne makete i sve plove na vlastiti pogon!
Foto: Klemen Perič

Iako živi debelo na kontinentu, točnije u malom selu pored Kranja u Sloveniji, Klemen Perič je veliki zaljubljenik u Jadran. Čita i proučava sve što mu dođe pod ruku o plovilima koji Jadranom plove, ali su ga najviše zainteresirali trajekti i hidrokrilci. Do te mjere da je napravio i nekoliko vjernih umanjenih replika, ništa ne prepuštajući slučaju, jer svaka ima vlastiti pogon i njome se može manevrirati daljinskim upravljanjem.

– Trenutno sam u radioni modelarki jer upravo radim na trajektu neke detajle – kaže nam uvodno Klemen Perič i pokazuje svoje majstorske uradke, koje obavezno sve testira, snimi i objavi na svom Youtube kanalu.

Prvi trajekt “Božava”

– Radim kao security na jednom objektu, a hobi-modelarstvo imam skoro od malih nogu. Najprije sam radio brodove, najviše trajekte. Moj prvi trajekt bila je Božava od jadrolinije. Šteta nemam ni jedne slike tog trajekta. Zatim sam izgradio Krčanku 1970. isto na daljinski – priča nam o svojim počecima.

– Prije 15-ak godina sam izgradio mali sportski čamac kvarnerplastika labin g-370, a imao sam i takav originalan brod kod kuće. Dvije godine nakon toga sa suprugom sam išao na Rab i s Jablanca smo se vozili trajektom Sveti Marin. Samo od tog trajekta sam u salonu dobio – fotografirao sliku nacrta i kad smo došli kući, odmah je počela izgradnja tog trajekta i od Rapske plovidbe imam samo tog – kaže Perič.

Hidrogliser, najteži projekt

– Prije dvije godine sam počeo s izgradnjom ruskog hidroglisera “Kometa” koji su plovili ili da bolje kažem letjeli na krilima svuda po Jadranu. Moj je dobio ime Krila Pirana od Kompasa. Taj hidrogliser do sad bio je moj najveći i najteži projekt, jer niko nije znao površinu i prave nagibe podvodnih krila, tako da sam ovdje dosta otkrivao “toplu vodu”, al uspio sam prošle godine.

– Sad opet radim jedan stari trajekt od Jadrolinije, Kačjak. Razlog je što sam puno plovio njime i za njega me vežu lijepe uspomene. I moram reći da sam samo za trajekt Sveti Marin dobio nacrte, dok je sve ostalo od mog modelnog brodarstva rađeno isključivo po starim slikama ili ono što se pronađe na internetu. Kako kažu Ameri: “It’s a hard way”, a drugog nema. Poslao sam i poruku Jadroliniji ako imaju kakve slike ovih trajekta – desantnog splava sasvim izbliza, da mi olakšaju oko detalja, ali do sad nisam od njih dobio nikakvog odgovora ni fotografija – kaže Perič.

Osim plovila, izrađuje i zrakoplove, posebno stare vojne lovce, a za trenutni trajekt Kačjak kaže “zaplovit će uskoro, kad završim sve detalje”, temeljit je ovaj slovenski modelar kojem možda možemo pomoći tako da mu pošaljemo slike detalja s Jadrolinijinih trajekata ili pak nacrte koje još nema.

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

Nagrađivani brodomaketar iz Kastva: “Tek u mirovini sam se vratio hobiju”
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.