3 min. čitanja

Do sada potvrđeno 14 dolazaka kruzera u Zadar ovog ljeta, prvi uplovljava 20. srpnja

Do sada potvrđeno 14 dolazaka kruzera u Zadar ovog ljeta, prvi uplovljava 20. srpnja
Foto: Boris Kačan

ZADAR – Cruising kompanija Viking Cruises prva je cruising kompanija koja je javno najavila povratak cruisera u Zadar ovog ljeta, ali nije jedina. Kako doznaje 057.info od Rebeke V. Pevec, generalne direktorice ZIPO-a (Zadar International Port Operations ), do sada je potvrđeno 14 uplovljavanja u Zadar Cruise Port – Putničku luku Gaženica ovog ljeta.

– Sa sve većim brojem kruzera koji se vraćaju u operaciju i koji odabiru Mediteran za svoje itinerare, nadamo se da će se taj broj i povećati. Naravno, sve to ponajprije ovisi o epidemiološkoj situaciji u Hrvatskoj i u zadarskoj regiji, o tome koliko će se svi pridržavati epidemioloških mjera, te kolika je razina procijepljenosti stanovništva. Sve to su faktori koje brodari pozorno prate te na osnovu toga, kao i prepoznatljivosti destinacije, donose odluke koju će uvrstiti u svoje itinerare za ovu sezonu – kaže Rebeka V. Pevec.

Putnici visoke platežne moći

Kompanije koje su potvrdile svoje dolaske su Viking Cruises, Holland America Line (HAL) i Regent Seven Seas Cruises. Sve tri kompanije smatraju se luksuznima i putnici su više platežne moći, koji sukladno tome imaju i viša očekivanja od destinacije te očekuju višu razinu uslužnosti i kvalitete, ne samo na brodu, nego i na destinacijama koje posjećuju.

– Prvi najavljeni i za sada potvrđeni dolazak je 20. srpnja, kada dolazi Viking  Venus, najnoviji brod u Viking Cruises floti identičnih brodova. S obzirom na to da je Viking Venus prvi kruzer koji posjećuje Zadar nakon više od godinu dana, te da je ovo njezino inauguracijsko uplovljavanje u Zadar, nadamo se da ćemo zajedno sa turističkim zajednicama i građanima Zadra i regije prirediti dostojnu dobrodošlicu gostima i posadi broda, kako bismo se pokazali kao dobri domaćini i kao relevantna destinacija za kruzere

Foto: Boris Kačan

Velika konkurencija na Mediteranu

S obzirom na pandemiju i nešto bolje brojke nakon početka cijepljenja, nazire li se ipak optimizam za ovu sezonu?

– Ono što nam ulijeva optimizam i nadu je činjenica da se sve više kruzing kompanija vraća u operaciju, da kreiraju nove itinerare i ovisno o epidemiološkoj situaciji tu vidimo svoju priliku. Međutim, istovremeno važno je napomenuti da vlada velika konkurencija među lukama i destinacijama i na Mediteranu i na Jadranu, što se tiče uslužnosti, troškova brodara, naknada i same prepoznatljivosti destinacije. Zbog toga, te u usporedbi sa najavljenim brojkama turista koji stižu u Hrvatsku kopnenim putem, i još uvijek aktualne klasifikacije američkog State Departmenta, prema kojoj je Hrvatska u crvenoj zoni, naš optimizam je vrlo oprezan.

Ostaviti što bolji dojam za sljedeće godine

Što se tiče samih epidemioloških mjera, preporuke su donesene u skladu s preporukama najrelevantnijih regulatornih tijela ECDC i EU Healthy Gateways te od kolovoza 2020. godine nije zabilježen niti jedan incident. Većina brodova za sada plovi s otprilike 50% kapaciteta, putnici i posada su uglavnom cijepljeni, pa ni prihvat putnika ne bi trebao biti zahtijevan, ukoliko se odradi dobra priprema i ukoliko se svi dionici budu striktno držali propisanih i dogovorenih epidemioloških mjera.

Foto: Boris Kačan

– U ovoj situaciji i s obzirom na sve okolnosti, radujemo se svakom gostu i svakom dolasku kruzera i trudimo se ostaviti što bolji dojam kao luka i kao destinacija, kako bismo u budućnosti privukli što veći broj dolazaka. Dakle, ne fokusiramo se samo na ovu sezonu, nego razmišljamo dugoročno, jer u ovoj industriji pravi rezultati se ne vide odmah, nego se realiziraju kroz barem dvije godine. Prioritet je da se dokažemo kao sigurna destinacija, s visokom razinom procijepljenosti i s kulturom poštivanja propisanih epidemioloških mjera, i naravno kao izvrsni domaćini brodovima, njihovim gostima i posadi.

S obzirom na cjelokupnu situaciju u svijetu, pogotovo na emitivnim tržištima kruzing industrije, povratak na brojke iz 2019. godine očekuje se tek kroz pet godina.

– Naravno, to može biti i ranije ali uz uvjet vrlo jake promocije u svim medijima relevantnim za kruzing industriju, s fokusom na Zadar kao sigurnu i idealnu destinaciju za kruzere. S pojavom pandemije svi prethodni rezultati minimalizirani su i sada ponovo treba pridobiti kruzing kompanije da odaberu upravo Zadar kao jednu od svojih destinacija. To kao zajednica možemo postići jedino uz jak marketing, impresivnu uslugu i stvaranjem reputacije ozbiljne destinacije koja razumije i cijeni kruzing industriju – ispričala je Pevec za 057.info.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.