PRISTUPNE CESTE ZA PELJEŠKI MOST ĆE KASNITI Izvođači nisu računali na bitnu stavku

Foto: HC / Screenshot

Cestovno povezivanje južne Dalmacije s ostatkom Hrvatske čeka se punih 30 godina. Unatoč zastojima izazvanim pandemijom te poskupljenju građevinskih materijala, radovi na mostu napreduju zadanom dinamikom. Bojazan da bi ovaj dugoočekivani projekt mogao zapeti u koracima provlači se kroz javnost još otkako su počeli radovi.

Izreka kaže da se sve događa s razlogom pa tako i moguće kašnjenje na izgradnji stonske obilaznice, koja bi prema planovima trebala biti gotova do kraja lipnja iduće godine. Ova prometnica prolazit će kroz dva tunela koja će biti spojena još jednim tunelom na dionici dugim 485 metara.

Projekt stonske obilaznice sastoji se od tri cjeline sa zasebnim građevinskim dozvolama. Prva dionica povezuje čvor Zaradeže i čvor Prapratno, druga dionica podrazumijeva izgradnju čvora Prapratno dok treća dionica povezuje čvor Prapratno i čvor Doli. Zasebne građevinske dozvole omogućuju i ishođenje uporabnih dozvola za svaku od tih dionica neovisno o stupnju završetka radova na ostalim dionicama.

Iz Hrvatskih cesta, koje su inače investitor projekta, rečeno nam je kako se radovi na prve dvije dionice stonske obilaznice odvijaju sukladno važećem dinamičkom planu koji predviđa dovršetak cesta do svibnja 2022., dok je na trećoj dionici rok dovršetka predviđen do kraja lipnja 2022. No zbog trenutačno velike potražnje i smanjenih kapaciteta plovila za prijevoz tereta u pomorskom prometu na ovom dijelu Jadrana, otežano je pronalaženje adekvatne opreme (barže i tegljači) za dovoz elemenata mosta Ston iz splitskog brodogradilišta na lokaciju gradilišta u Stonu pa bi se dovršetak treće dionice stonske obilaznice mogao prolongirati.

Na pitanje znači li moguće kašnjenje radova i korekciju cijene projekta, iz HC-a tvrde da se cijena radova temelji na izvedenim količinama i ugovorenim jediničnim cijenama, te da nije vezana za rokove izvedbe. Osim u slučaju ako izvođač svojom greškom ne završi radove u roku, zbog čega naručitelj ima mogućnost naplate kazne (penala) za zakašnjenje.

Kažu da kašnjenje radova na stonskoj obilaznici neće utjecati na rok puštanja u promet pelješkog mosta.

– Početak korištenja pelješkog mosta za promet je u korelaciji sa dovršetkom radova na pristupnim cestama koje izvode „Strabag“ i „AVAX S.A.“. Budući da će sa svibnjem 2022. biti gotovi radovi na pristupnim cestama na dionici od Komarne do čvora Prapratno (uključivo i sam čvor), u tom trenutku biti će moguće pustiti promet preko mosta Pelješac kao i na 22 km nove trase preko Pelješca, neovisno o dovršetku treće dionice na obilaznici Stona – poručili su nam iz Hrvatskih cesta.

K.B.