>
  4 min. čitanja

Kum nestalog kapetana otkriva što se događalo na potopljenom brodu

Kum nestalog kapetana otkriva što se događalo na potopljenom brodu
Foto: Jurica Gašpar / Joško Mrvica, osobni album

Prijatelji su od djetinjstva, a svoje prijateljstvo su potvrdili i dvostrukim kumstvom. Oba već dugo jedu kruh sa sedam kora, i jedan i drugi su kapetani. Joško Mrvica, kao i Dino Miškić su s otoka Žirja, a Joška je vijest o potonuću broda njegova kuma zatekla u dalekoj Australiji. Toliko ga je potresla cijela situacija, da je komandu broda predao časniku koji ima licencu. Vraća se u Hrvatsku, a za Morski HR odlučio je otkriti sve što zna o havariji koja je prouzrokovala jednu smrt i deset još uvijek nepoznatih ljudskih sudbina.

– Prije dva dana došao sam u Sydney, kad sam saznao od njegove žene da ne zna ništa o mužu ni što se dogadja. Rekao je da su imali oduvijek problema s tim brodom jer je brod bio 12 godina u Nigeriji. Nakon toliko godina Nigerije išli su na Las Palmas gdje je bilo dokovanje i popravak broda te je brod trebao ući u novi charter 03. listopada.

Foto: Facebook

“Brod bio 12 godina u Nigeriji i nije popravljen, poslali ga bez dovoljno goriva”

I što se dogodilo?

– Na dokovanju nisu popravili gdje je upravo curilo more, a firma je forsirala moga kuma da mora stići u Georgetown 03. listopada. Prvo, brod nije imao dovoljno goriva za izbjegavanje tog uragana koji je bio ogroman. Jedina šansa je bila da ide punom brzinom i da tako dođe na vrijeme u Georgetown, što bi značilo da je morao ići ispred uragana, ali u međuvrimenu, zbog curenja mora u makinu stao je jedan motor gdje više nije bilo mjesta za povratak. To vam je profesionalna informacija i naš svakidašnji problem zbog cijene nafte.

Mislite li da je kriva kompanija?

– Firma je oduvijek bila škrta i nije popravljala brod, ustvari u firmi rade francuski laici koji nemaju veze o ničemu pa je zbog toga jako puno pomoraca dalo otkaz i prešlo na drugu firmu.

Što biste vi napravili da ste bili kapetan tog broda?

– Ne znam što bi napravio, jer nisam u situaciji da sad procjenjujem vrijeme koje je već prošlo, vrijeme se procjenjuje 96, 48, 24, 12 sati unaprijed za sigurnu plovidbu. Dino je jako dugo kapetan i jako dugo s tom firmom, mislim od 2005., a kapetan je postao oko 2012.

Foto: Facebook

Brod bez osnovne sigurnosne opreme i plovilom u kvaru

Kako to da se nije aktivirala oprema koja bi otkrila njihovu lokaciju?

– Brod posjeduje VDR ( crna kutija ), EPIRB koji je vani za aktiviranje distresa i dva radar transpordera koji se nose u splavi. Znači immersion suit i lifejacket su dva osnovna elementa za napuštanje broda. EPIRB, koji mora biti aktiviran jer je na hidrostatskoj kuki – nije nađen. Dva SART koji davaju radar signal drugim brodovima i avionima – nisu nađeni. To je osnova safety opreme na brodu! Imali su 4 liferafta i jedan fast rescue craft. Fast rescue craft im je bio toliko u kvaru da se ni u bonaci nije mogao spuštati.

Jesu li se i preostale tri splavi aktivirale?

– Sve su splavi otpuštene i to je potvrđeno od spašene posade. Traga se za tri splavi ili liferafta. Nisu se ukrcala dvojica; električar i sekondo makine. Oni su odbili direktnu naredbu kapetana za napuštanje broda. Vjerovali su da će se spasiti ako ostanu na brodu i da mogu izvući brod iz nevrimena.

Znači, za ostale ima nade?

– Da, samo Bourbon je zabranio svima da se oda ime mrtvog koji je nađen u neposrednoj blizini tog razbijenog fast rescue boata.

Dino Miškić i Joško Mrvica prijatelji su od rođenja, dvostruki kumovi i kapetani duge plovidbe – Foto: Osobni album, Joško Mrvica

Pretpostavljam da se vi sad vraćate u Hrvatsku?

– Slušajte, meni je zbog ove situacije oduzeta komanda broda jer sam kao kapetan psihički uništen, predao sam komandu cifu broda koji ima licencu. Moja firma mi je dala punu podršku što mi god triba. Vraćam se u Hrvatsku ako moja kuma to poželi i ako triba pomoći jer zasad nemam koristi biti kući. Ne mogu ništa napraviti čak iako sam kući. Dapače, firma mi je dala sva raspoloživa sredstva i pomoć, ukoliko mi triba bilo šta, pa tako i povratak. Sad upravo dolazim u Tasmaniju, Bell Bay i najbliže šta mogu biti kući je za 2 dana. Ova vijest me zgazila i ne mogu vjerovati da se to dogodilo mome kumu zbog jedne tube silikona i nemara od Bourbona. Dino nije imao izbora jer je kriza u tom sektoru i zbog kredita stana i troškova, morao je raditi za Bourbon – priča nam vidno potreseni Joško Mrvica i za kraj kaže:

– Čekam samo jesu li našli moga kuma ili ne…

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

POMORAC IZ RIJEKE „Upravljao sam strojem na potonulom brodu, kompanija već kažnjena zbog 8 poginulih!“
TUŽNA VIJEST Pronađeno tijelo jednog od nestalih pomoraca
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.