Obnavlja se terminal za rasuti teret u Bakru

Foto: Meridiana Agency / Ilustracija

BAKAR – Od četiri ponude koje su stigle u Luku Rijeka za izvođenje radova na projektu rekonstrukcije prometnih površina i kolosijeka na terminalu za rasute terete u Bakru, financijski najpovoljnija bila je ona zajednice ponuditelja GP-a Krk, Colas Rail Hrvatska i Colas Raila, u iznosu od 48.494.157,43 kune, s uračunatim PDV-om. Vrlo blizu tom iznosu bila je i ponuda Kolektor Kolinga, koji bi radove izveo za 48.782.994,32 kune, donosi Novi list.

Treća po visini iznosa bila je ponuda zajednice ponuditelja Pružne Građevine i SŽ-ŽGP Ljubljana, koji su ponudili izvođenje radova za 50,923.055,69 kuna, a najskuplja je bila ponuda tvrtke Sitolor, s iznosom od 54.471.137,13 kuna. Procijenjena vrijednost projekta bila je 41,5 milijuna kuna, bez PDV-a, odnosno 51,875 milijuna kuna s uračunatim PDV-om, tako da su tri od četiri pristigle ponude unutar »zadane« vrijednosti.

Najvažnija zadaća

Riječ je o projektu za koji je još krajem 2017. godine tadašnja uprava Luke Rijeka, na čelu s Vedranom Devčićem, potpisala ugovor o bespovratnom sufinanciranju u iznosu od 85 posto ukupnIh troškova iz Instrumenta za povezivanje Europe(CEF).

Cilj je unapređenje lučke infrastrukture, u prvom redu željezničke, a osim obnove željezničkih kolosijeka te lučkih površina, ima i značajnu ekološku komponentu, budući da je predviđeno uređenje suvremenog sustava odvodnje. Uređenjem površina oko pruge omogućit će se i učinkovitije čišćenje prostora oko kolosijeka, što će smanjiti zagađenje prašinom i slijevanjem s oborinskim vodama.

Ulaskom poljskog OT Logisticsa u upravljačku strukturu Luke, odnosno dolaskom Jedrzeja Mierzewskog na mjesto predsjednika Uprave, početkom 2018. godine, projekt je završio »na ledu«, zajedno s još puno većim projektom uređenja lučkih površina i kolosijeka u Bazenu Rijeka vrijednim 33,6 milijuna eura, za koji je Europska komisija Luci i Lučkoj upravi također odobrila sufinanciranje u iznosu od 85 posto prihvatljivih troškova, pa je u jednom trenutku čak prijetila opasnost da Luka Rijeka ostane bez već odobrenih europskih sredstava.

Spašavanje ovih projekata bilo je jedna od prvih i najvažnijih zadaća sadašnjeg predsjednika uprave Duška Grabovca koji je na tu poziciju imenovan iz Nadzornog odbora Luke, nakon smjene Mierzewskog u travnju ove godine.

Paralelno s postupkom javne nabave za izvođača radova u luci Podbok u Bakru trajao je i natječaj za odabir usluge stručnog nadzora na koji je stigla tek jedna jedina ponuda, zajednice ponuditelja IGH i Investinženjeringa, u iznosu od 1.867.840,63 kuna, s uključenim PDV-om.

Rok od 18 mjeseci

Nakon  otvaranja ponuda Grabovac je kazao kako je još prerano govoriti o odabiru izvođača, dok se detaljno ne evaluiraju sve pristigle ponude.

– Riječ je o projektu koji će, zajedno s drugim CEF projektom uređenja površina u riječkom lučkom bazenu, značajno unaprijediti i poboljšati poslovanje Luke Rijeka. S druge strane, unatoč činjenici da EU financira 85 posto ukupnih troškova, za Luku će u ovoj situaciji i preostalih 15 posto biti značajno financijsko opterećenje, ali svjesni smo da bez ovakvih ulaganja ne možemo napredovati. I ne samo ovih ulaganja, nego i ulaganja u drugu lučku opremu i infrastrukturu, poput dizalica, skladišta, svega što će Luci omogućiti da bude konkurentnija na tržištu, rekao je Grabovac.

Više o temi pročitajte ovdje.

I.B.

Vaš komentar