>
DUBROVNIK – Nakon dvije godine studioznog rada, konačno je finalizirana animacija 3D modela Dubrovka prije 1667. godine, kad je taj grad pogodio katastrofalan potres. Autori je Stipan Ujdur, a suradnici Martin van der Meijde i Nikola Vidić.
– Radi se o animaciji 3D modela, a ne animiranom filmu. Ovakve animacije su korisna podloga za pravljenje animiranih filmova, ali za to su potrebni drugačiji programi i računala velikih kapaciteta, što je vrlo skupo. Na animaciji su prikazane dnevne životne situacije civilnog i vjerskog života Grada. Neke scene su prikazane na pomalo šaljiv način, a druge strogo ozbiljno. Zanimljiva je scena ispred tvrđave Lovrijenac, kada su Mlečani stigli s tadašnjim jedrenjakom, današnje platforme, za izvođenje radova na vodi ili u blizini vode.
Naoružanje i vojni arsenal koji se vide na kuli Minčeta bili su isti i na ostalim tvrđavama i zidinama. Zbog specifične geopolitičke lokacije, Grad je ulagao mnogo novca u naoružanje i obranu.
Prikazani su također svi javni slojevi društva, a najmanje je prikazan administrativni upravni sloj poput kneza, senatora i ostalih kadrova.
Glazbeni izvori su različiti, ponovo remiksirani prema scenama. Prevladava renesansna glazba mediteranskog podneblja. Podijeljeni su u nekoliko scena sa specifičnom zvučnom kulisom, osim kod velike Onofrijeve fontane gdje se može čuti šum vode i glasovi razgovora. Lutnja je primarni instrument osim dijela od franjevačkog samostana do crkve sv. Vlaha, ovdje je primarna sakralna glazba, odnosno orgulje i gregorijanski napjev na latinskom, tada se latinski koristio u crkvenoj liturgiji.
Scena kod Orlandova stupa ima također specifičnu zvučnu podlogu. Čuju se bubnjevi i bas kao najava nečega, u početku se čuju i lanci kada netko okovan korača. Ovdje su dovodili okovane osuđenike i izlagali ih na stup srama.
Od ville Sponza do Kneževa dvora zvučna podloga je renesansna lutnja, kod fontana, male Onofrijeve i židovske čuje se šum vode, a kod štanda s kovačem se čuje zvuk kovanja, čekićem po metalu.
Od Kneževa dvora do ville Sponza je renesansna lutnja primarni instrument, u početku se čuje zveket mačeva, nakon toga topot koraka dubrovačkih vojnika.
Drugi tonovi prevladavaju izvan zidina unutar i izvan Porta. Primarna je tadašnja flauta jer se u pozadini čuje šum valova, mora i galebovi. Kod Lovrijenca primarni su bubnjevi kao topovska paljba, isto kao i na tvrđavi Minčeta. Završna scena potresa za podlogu ima specifične efekte trešnje i eksplozija, na kraju kada je scena razorenog Dubrovnika u plamenu čuje se zvonjava zvona, zvuk uobičajen za obavještavanje o svim katastrofama – opisao je Stipan Ujdur 11-minutnu animaciju.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Rekonstruirao izgled Dubrovnika prije velikog potresa
FOTO Antički grad kakvog niste vidjeli; Doživite Naronu u Vidu u 3D verziji
FOTO/VIDEO Virtualne šetnje Dioklecijanovom palačom u režiji trojice umirovljenika
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev