3 min. čitanja

Morska munja ili OLIMP M-46 – Nepotopivo plovilo Carinske uprave i Ribarske inspekcije

Morska munja ili OLIMP M-46 – Nepotopivo plovilo Carinske uprave i Ribarske inspekcije
Foto: Čitatelj

Nepotopivi i superbrzi brod M-46, plod je spoja hrvatske pameti i moderne tehnologije koja je omogućila jeftinu proizvodnju prijeko potrebnih plovila raznim javnim službama. Osim što ga koristi Hrvatska ratna mornarica u sklopu djelovanja Obalne straže, nadležnost provođenja mjera nadzora na moru u sklopu integriranog upravljanja granicom u djelokrugu rada je i Carinske uprave i Ribarske inspekcije, Ministarstva poljoprivrede. Brod kojeg su zbog svojih specifikacija odmah prozvali “Morska munja” i u nedjelju je, na blagdan svetog Nikole, kada su na Jadranu vladali nemogući uvjeti za plovidbu, s visinom valova na otvorenom moru do 7 metara, isplovio i pokazao da opravdava uložen novac poreznih obveznika.

Aplicirajući u okviru dostupnih sredstava i fondova namijenjenih za jačanje operativnih kapaciteta nadležnih nadzornih tijela na moru, Operativni program za pomorstvo i ribarstvo RH 2014. – 2020. ugovoreno je i odobreno nabavljanje ukupno 4 plovila, a nabavna pojedinačna vrijednost plovila je 5,5 milijuna kuna bez PDV, od čega je 70% sredstava financirano iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo, a 30 % sredstava je nacionalno financiranje – Ministarstvo poljoprivrede.

U prvoj polovici 2020. isporučena su 2 plovila,  model OLIMP VHB M46 te predana na korištenje u matične luke Rijeka i Zadar, a ova moćna plovila se sukladno zajedničkim planovima rada prvenstveno koriste od strane Mobilnih jedinica Carinske uprave kao i Ribarske inspekcije na cjelokupnom morskom carinskom području Republike Hrvatske.

U studenom 2020. u vojarni „Admiral Sveto Letica-Barba“ u Splitu, dvije brze brodice VHB M-46 predane su na korištenje Hrvatskoj ratnoj mornarici.

Foto: Čitatelj

Međuresornim Ugovorom o korištenju četiri plovila, Carinska uprava kao korisnik plovila osigurava siguran vez za sva plovila te unutarnjim ustrojstvom osigurati osobe za upravljanje i operativno održavanje plovila, dok će Uprava za ribarstvo, Ministarstva poljoprivrede kao vlasnik plovila, snositi troškove redovnog i izvanrednog servisiranja, održavanja i popravaka, registracije i osiguranja plovila.

Plovila su izrađena u Republici Hrvatskoj, brodogradilišta u Puli i Šibeniku, i tehničkim kapacitetima u potpunosti prilagođena za višednevni boravak na moru, čime će se optimizirati troškovi pogonskog goriva i ostalih logističkih potreba tijekom provedbe kontinuiranih mjera nadzora od stane oba inspekcijska tijela na moru. Ostala dva plovila isporučiti će se do kraja 2020., a njihove matične luke biti će Split i Dubrovnik, čime su operativni kapaciteti nadzornih tijela na moru u pogledu plovila u potpunosti modernizirani.

Brod kojeg su zbog svojih specifikacija odmah prozvali “Morska munja” i u nedjelju je, na blagdan svetog Nikole, kada su na Jadranu vladali nemogući uvjeti za plovidbu, s visinom valova na otvorenom moru do 7 metara, isplovio i pokazao da opravdava uložen novac poreznih obveznika. Fotografije nam je poslao čitatelj.

Foto: Čitatelj

Tehničke specifikacije

TRUP – U potpunosti izgrađen od kevlara, otporan na metke.

DIMENZIJE – Duljina: 14.25 metara, Širina: 4.2 metra.

POGON – Četiri Yamaha motora, svaki po 400 konjskih snaga.

NAJVIŠA BRZINA – 50 čvorova (Efikasniji od helikoptera: Od Pule do Visa može doći za 2 sata i 20 minuta, od Visa do kopna za 45 minuta, a od Ugljana do Zadra za 7 minuta.)

DOPLOV –  Zalihe goriva za 250 nautičkih milja pri opterećenju motora od 80%.

SMJEŠTAJNI KAPACITET – Višednevni boravak na moru za četiri člana posade, dok je ukupni kapacitet brodice dvanaest osoba.

OSTALO – Praktički nepotopiv, testiran je na udarac o kopno brzinom od 20 čvorova, bez posljedica.

– Za razliku od helikoptera ovoj brodov ima veći kapacitet, može se koristiti u svim vremenskim uvjetima, lakše može prići lokacijama i ima niže troškove eksploatacije i održavanja. Njime je moguće doći direktno na lokaciju gdje je unesrećeni ronilac, što je helikopteru nemoguće, pa je izvrsno plovilo za traganje i spašavanje.

– Opremljen sustavima za sigurnu navigaciju, sustavima veze, infracrvenom i tv kamerom za motrenje i dokumentiranje situacije u dnevnim i noćnim uvjetima.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

BRZI MORSKI STROJEVI Hrvatskoj ratnoj mornarici predani na korištenje gliseri M-46
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.