>
  3 min. čitanja

OTOČANI BIJESNI KAD NE PLOVE TRAJEKTI – Jadrolinija: “Osim brodova, u obzir uzeti sigurnost i karakteristike luka”

OTOČANI BIJESNI KAD NE PLOVE TRAJEKTI – Jadrolinija: “Osim brodova, u obzir uzeti sigurnost i karakteristike luka”
Foto: Wikimedia

Brojni otočani obratili su nam se ovih dana, bijesni na nacionalnog brodara Jadroliniju što pojedine linije ne plove, uslijed olujnog juga. Žale se što trajektima s Hvara treba više od dva sata da stignu do Splita, ako uopće zbog loših vremenskih uvjeta i isplove. Mnogima nije jasno kako najstariji u floti, polustoljetni Lastovo isplovljava kad gotovo nitko ne može i zašto Jadrolinija ne nabavlja brodove s boljim maritimnim sposobnostima? Stanovnici Lastova imaju pritužbe na kontinuiranu neizvjesnost u povezanošću s kopnom, pa mnogi uspoređujući situaciju s Grčkom, kažu da Grci bolje povezuju svoje otoke s kvalitetnijim brodovima. No je li to baš tako, pitali smo Jadroliniju, da bi dobili i tu drugu stranu medalje.

“Dok Elon Musk leti na Mars, vi ne možete do Splita ispod dvi ure”

Donosimo samo dio javno dostupnih komentara građana, ljutih na neisplovljavanje brodova prema otocima.

– Svakako da je u prekidu kad za Stari Grad plovi škovacera, nodam se da znote ca je škovacera.

– “Škovacere” poluzatvorenog tipa gradjene u Puli… dobri za Zadar – Preko, Split – Brač – Šolta. Za vanjske pučinske otoke katastrofa.

– A moja Hrvatska 21 stoljeće. Elon Musk leti na Mars, a vi ne možete do Splita ispod 2 ure. Bijedna država.

–  Najbolji dokaz odnosa prema otocima u srcu zime ovu kašetu predvidit za Hvar, to može samo uhljeb, neznalica ili onaj koga boli oni stvar za otoke.

– Bila su vremena kada su Ivan Zajc i Lastovo vozili iz Hvara gotovo uvijek. Ovo nedavno uplovlavanje Lastova je dokaz da se to jos uvijek moze a sve ostalo su gluposti. Činjenica je da Grad Hvar vrlo često nema nikakve linije prema kopnu. Dopustilo se da ovisimo o Starom Gradu i generalno broj veza prema kopnu je pao umjesto da je porastao. Zašto? Zato što je lakše preko lita naplatiti skupu katamaransku kartu i ne voziti 80% vremena po zimi. Tko šljivi otočane.

– Mislim stvarno da je ovo sramota 21 st. da se mi do Splita vozimo 2 sata a u više navrata i duže, a reklamiramo se kao top turistička destinacija. Krajnje je vrijeme da se naši gradonačelnici izbore za boljitak otočkog naroda jer ova vožnja od 2 sata nema više smisla.

Jadrolinija: “Od 1 295 putovanja, linija sa Starim Gradom bila je u prekidu samo dva puta”

Ovo su mišljenja građana, uz nekolicinu upita koju smo i sami dobili na našu adresu, tri pitanja proslijedili smo Jadroliniji. Evo što su nam odgovorili.

Zašto u Jadrolinijinoj floti jedino najstariji trajekt Lastovo može ploviti po većim valovima?

– Na linijama prema srednjodalmatinskim i udaljenim otocima, brodovima upravljaju zapovjednici s dugogodišnjim iskustvom koji svojim znanjem preuzimaju potpunu odgovornost za putnike, posadu i brod. To podrazumijeva i odluke o isplovljavanju u trenucima ekstremnih vremenskih uvjeta kao što je bio i protekli vikend. O uvjetima koji mogu dovesti do havarije i ugroziti ljudske živote, može svjedočiti i nadležna lučka uprava Stari Grad. Nadalje, niti brod Lastovo, kojeg navodite u dopisu, pod takvim uvjetima nije bio u mogućnosti odraditi liniju.

Gradonačelnici Hvara i Staroga Grada više puta slali apel da se za liniju Stari Grad – Split osigura trajekt koji može podnijeti plovidbu po moru kada vladaju nepovoljne vremenske prilike. Na sličnom tragu su apele slali i stanovnici otoka Lastova. Što ćete im odgovoriti?

– Nastavno na tematiku veze sa Starim Gradom, upravo je Jadrolinija prije tri godine na ovu liniju uvela brod Zadar koji brzinom i kapacitetom salona i garaže čak i premašuje potrebe linije u vansezonskom razdoblju. Time je Jadrolinija dokazala koliku važnost pridaje upravo ovoj liniji. Ova je trajektna linija, prošle godine bila u prekidu samo 2 puta (izvršenih 1 295 putovanja) što dokazuje kako Jadrolinija za navedenu liniju osigurava brodove i posadu koji pružaju pouzdanu i brzu vezu otoka Hvara s kopnom. Tako smo i proteklog vikenda, unatoč vremenskim neprilikama uspjeli odraditi liniju Stari Grad – Split.

Obnova flote prioritet: “Pratimo tržište rabljenih brodova”

Razmišlja li se u Jadroliniji da sukladno plovidbenim nemogućnostima drugih trajekata iste zamijeni funkcionalnijima u maritimnom smislu (poput Lastova)?

– Kada se priča o obnovi flote, uz brod koji plovi na pojedinoj liniji, bitno je uzeti i obzir karakteristike luka. Ističemo kako je vrlo složen zadatak na tržištu rabljenih brodova, pronaći brod koji će upravo svojim kapacitetom i maritimnim karakteristikama, a uzimajući u obzir ograničenja pristaništa (duljina i gaz), odgovarati potrebama pojedine linije. Jadrolinija konstantno prati tržište rabljenih brodova te je obnova flote jedan od najbitnijih strateških ciljeva na kojem se aktivno radi – poručuju iz Jadrolinije.

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.