3 min. čitanja

PUNIM JEDRIMA DO PALAGRUŽE Četiri Puležana jedre do Palagruže i natrag

Foto: Facebook

PULA – Monotoniju u doba pandemije odlučila je razbiti skupina od četvero muškaraca koja je jutros, jedrilicom iz Pule, zaplovila na put do Palagruže i nazad, pritom koristeći isključivo snagu vjetra! Na ovu su se avanturu odlučili Davor Uljanić, Mileta Cvijanović, Omar Ivan Ivančić i Luka Burba, a u zadnji čas je zbog privatnih razloga od putovanja morao odustati Gianfranco Baćac. Ova je skupina svoje planove obznanila putem facebook stranice “Punim jedrima do Palagruže“, piše Glas Istre.

– Krećemo u borbu s valovima i posvećujemo ovu regatu našem “amigu”, našoj inspiraciji, koji vodi jednu drugačiju borbu. Dragi naš Kapitano domislio se jednog zimskog dana da bi tribalo poći. A kamo? Tamo gdje sunce cilu godinu najduže more grije, gdje žive legende i vile, gdje se dobro crno vino pije, gdje se Diomedov hram krije. Idemo put juga, put Komiže, Jabuke, Sveca i Palagruže! Ae i to što prije – poručili su u objavi na stranici.

Po posljednjim planovima, krenuli su noćas oko 1 ujutro, budući da je na Kvarneru u to vrijeme bilo nešto vjetra koji ih je, nadamo se, otpuhao ponad Unija prije dolaska jutarnje bonace, a kako poručuju, svoj put posvećuju prijatelju koji vodi borbu s teškom bolešću. Okvirni je plan promjenjiv, no krajnji je cilj stići do najudaljenije destinacije, otoka Palagruža, zabačenog na pola mora između Hrvatske i Italije. Sama je ideja, poručuje Cvijanović, nastala upravo zbog usamljenosti ondašnjeg svjetioničara:

– Počeo sam pucat zbog ove korone. Trebala mi je neka promjena. Oko 1 ujutro sam predložio ideju za nešto ovakvo, a dečki su to prihvatili. Sve je zapravo krenulo dok sam čitao tekst o svjetioničaru na Palagruži, koji se požalio da zimi oko otoka i ima nešto brodova, ali svi ga uglavnom zaobiđu i krenu nazad put kopna. Pozvao je jedriličare da se zaustave kod njega i rekao da uvijek ima nešto vina i hrane, pa eto, idemo posjetiti svjetioničara na Palagruži – poručio je Cvijanović.

Brod kojim će zaploviti daleko je od idealnog stanja, što i ne čudi s obzirom da ima 35 godina, no ovi su ljubitelji jedrenja po raznim regatama diljem Hrvatske plovili i u gorim uvjetima.

– Radimo na sebi, naučili smo koristiti i spinnaker, nadamo se da ćemo imati vjetra u krmu. Jedrilica je Sun Odissey 32, a dobro i izgleda s obzirom da je iz 1986. Dosta sam uložio u unutrašnjost, tapecirali smo salon jer je žena astmatičarka. Vani ima puno tikovine koju treba srediti, ali sve je to skupo, možda dogodine – poručio je Cvijanović za Glas Istre.

Ovakva je avantura pravi primjer spontane odluke da se jednostavno negdje ode, a kud bolje alternative za epidemiološku učmalost od morskog plavetnila, pogotovo kad se njegovom površinom krećete bez gromoglasnog zvuka motora. No spontane odluke često sa sobom nose i neophodnu dozu neizvjesnosti i improvizacije. Posada je posljednjih dana radila na “krpanju” broda i sigurnosnoj provjeri svega što bi moglo zakazati. Ipak, improvizirat će s grijanjem na brodu, koristeći šamotnu ciglu na plinskoj peći.

Toplina će im biti prijeko potrebna s obzirom na to da na brodu nemaju “bimini” i “sprayhood”. Prvi je nadstrešnica koja vas štiti od sunca i kiše, zbog čega će cijelo vrijeme putovati pod “golim nebom”, dok je “sprayhood” brodsko “vjetrobransko staklo” koju posadu štiti od frontalnih valova. Kako su noćas zvali nešto juga, moguće je da su se već dobro namočili, pa se nadamo da su sa sobom ponijeli veću torbu za put s puno suhe i tople odjeće. Za kraj, dečkima želimo mirno more i dobar vjetar, ne sumnjamo da će svjetioničaru dobro doći malo društva!

Roberto Rauch

Pritisnite ESC za zatvaranje.