Nasukao se zbog ljudske pogreške? Jurman: “Vozio je brzinom većom od uobičajene”

Foto: Sueski kanal / Facebook

Kapetan Rajko Jurman iz Lučke uprave Rijeka je, gostujući u emisiji HTV-a Studio 4, izjavio da  bi razlozi za nasukavanje broda Ever Given u Sueskom kanalu mogli biti njegova veličina i prevelika brzina.

Kao jedan od razloga zašto se brod “zaglavio” u Sueskom kanalu Jurman ističe činjenicu da je riječ o brodu dugačkom čak 400 metara, dok je širina Sueskog kanala na tom području svega 290 metara. Drugi razlog bi mogla biti brzina broda u trenutku nasukavanja. – Područje je dosta izazovno i kompleksno. Nasukavanje na obalni zid dogodilo se možda uslijed prevelike brzine. Vjerojatno je kapetan odlučio u trenutku puhanja vjetra povećati brzinu broda kako bi se lakše mogao kontrolirati. Uobičajena brzina prolaska kroz Sueski kanal je 8 čvorova, a brod je u trenutku udara vozio 13 čvorova – tvrdi Jurman.

– Upravo u ovim trenucima događa se odsukavanje tog broda, vjerujem da će ovog puta brod uspješno biti odsukan jer je njegova krma pozicionirana u polovici kanala. Četrnaest tegljača radi na oslobođenju broda – rekao je Jurman i dodao: – Vjerujem da je ova ruta koja se sad koristi kraća. S nekim strožim propisima moći se regulirati prolaz kroz kanal. Sjeverna ruta ovisi o vremenskim prilikama, a Sueski kanal je otvoren tijekom čitave godine. 90 posto svjetske trgovinske razmjene rješava se morem, a taj pravac je vrlo važan i treba ga održavati plovnim.

Da izjava hrvatskog kapetana ima temelja potvrdile su i riječi predsjednika uprave Sueskog kanala Osame Rabia, koji je izjavio da loši vremenski uvjeti “nisu bili glavni razlog” nasukavanja broda-kontejnera Ever Givena, te da bi stvarni uzrok mogla biti „tehnička ili ljudska pogreška”, zbog čega se prepriječio između obala kanala. Njegove je riječi prenio BBC.

Masivni brod-kontejner koji blokira Sueski kanal mogao se nasukati zbog ljudske pogreške, potvrdili su i neki egipatski dužnosnici, što je u opreci sa ranijim tvrdnjama da je uzrok nasukavanja bio udar vjetra.

Foto: Vesselfinder

Zanimljiv je i podatak da je na mjestu nasukavanja Ever Givena  u ponedjeljak oko 13 sati nakratko zabilježen i španjolski ratni brod Campechano ICampechano IV. Prema potalu Vesselfinder specijaliziranom za praćenje pomorskih ruta i pozicija brodova, španjolski je ratni brod u to vrijeme  registriran na lokaciji neposredno uz nasukani teretni brod, no njegov pozicijski signal vrlo je brzo nestao s radara, što može značiti da je brod isključio svoje uređaje za praćenje pozicije. Vesselfinder je kao zadnju registriranu poziciju broda naveo španjolsku luku Denia, u kojoj je brod zadnji puta registriran prije 97 dana rod Campechano I L61, pa je njegovo kasnije kretanje teško rekonstruirati.

Foto: Vesselfinder / Screenshot

M.B.

PROČITAJTE JOŠ:

Ever Given odmaknut 102 metra od obale, no još uvijek ne pluta samostalno

Golemi Ever Given napokon pomaknut s mjesta!