>
  2 min. čitanja

Jadrolinija nabavlja još jedan rabljeni trajekt

Jadrolinija nabavlja još jedan rabljeni trajekt
Foto: Damir Jerkov

RIJEKA – Oglašena je javna nabava Ro-Ro putničkog broda s otvorenom palubom za prijevoz vozila, duljine do 50 metara i širine 17 metara, kapaciteta za prijevoz najmanje 200 putnika i 35 automobila, te ne stariji od 20 godina. Riječ je o manjem brodu za koji su u Jadroliniji istaknuli procijenjenu vrijednost od 5,7 milijuna kuna, a ponude će prikupljati do 7. svibnja.

Nije se još ni stišala posljednja u nizu rasprava u javnosti, posebno u krugovima domaćih brodara i brodograditelja, o politici Jadrolinije da svoju flotu modernizira rabljenim brodovima umjesto da gradi nove, a državni brodar već ulazi u nabavu novog i opet rabljenog broda, piše Poslovni dnevnik.

Uz najpovoljniju cijenu za konačnu odluku, naravno bude li više ponuda, biti važni i bodovi koje će donijeti starost broda, odnosno više bodova donosi manji broj godina.

Iz natječajne dokumentacije vidljivo je tek da se predviđa da isporuka bude provedena kroz najduže 60 dana od zaključenja kupoprodajnog ugovora, a na kojoj liniji se planira plovidba broda kojeg se upravo pokušava kupiti, u Jadroliniji ne daju detalje, niti odgovaraju hoće li on dopuniti flotu ili će zamijeniti neki od vremešnijih manjih brodova koji će u zasluženu “mirovinu”.

Posljednjim “pojačanjem”, trajektom Lošinj, koji je krajem prošle godine kupljen u Rusiji i preuređen u Kraljevici, a izgrađen je 2010., flota nacionalnog brodara pomlađena je i prosječna starost trenutno joj je na 28,5 godina.

Najvažniji korak koji se u daljnjoj obnovi flote očekuje je zamjena legendarnog trajekta Lastovo, najstarijeg u floti, za kojeg je svojedobno pripreman projekt i očekivana je gradnja, a u domaćim škverovima nadali su se dobiti taj posao.

No, prema zadnjim informacijama i za nasljednika Lastova, koji je osjetno većih dimenzija od broda za koji je sada raspisan natječaj, potraga će biti organizirana na tržištu rabljenih brodova.

Stav je Uprave od kojeg ne odstupa ni nakon svih kritika da proces projektiranja i gradnje traje dugo, najmanje tri godine, te da se na tržištu može naći kvalitetnih i isprobanih brodova koji zadovoljavaju sve više ekološke standarde koje se postavlja na razini EU.

PROČITAJTE JOŠ:

Jadrolinija pronašla dostojnu zamjenu za popularnog 51-godišnjaka
Novi trajekt “Lošinj” priključen floti Jadrolinije
Jadrolinijin trajekt izvanrednom plovidbom kroz orkansku buru spasio ugroženi život
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.