Državni zavod za statistiku plaća oglašavanje ovakvih objava, korisnici Facebooka se pitaju – ZAŠTO?

Foto: Ilustracija/Facebook

Sredinom lipnja na Facebook stranici Državnog zavoda za statistiku pojavila se, u najmanju ruku, neobična ilustrirana objava o statistici transporta u prošloj godini, inače plaćeni oglas, što je sudeći prema komentarima ispod objave, sporna stvar. 

– Luke su sjecište putova, točka u kojoj se na kratko susreću ljudi različitih kultura, ciljeva i snova. Iako je 2020. izostala uobičajena vreva i užurbanost, kroz morske i zračne luke prošli su milijuni putnika – stoji u jednoj od takvih objava, u kojoj je navedeno i kako je promet u morskim lukama u prošloj godini pao za 47,2 posto u odnosu na 2019. godinu. Naveden je i podatak kako je promet u zračnim lukama pao za čak 81,3 posto. Riječ je o Eurostatovim podacima, a na ilustriranim objava naveden je i hashtag #Budimo Odgovorni.

Foto: Screenshot

Nije neobično što Državni zavod za statistiku objavljuje statističke podatke o kretanju prometa u pandemijskoj godini. Nije neobično niti što je ova objava plaćeni oglas. Neobično je što su nam iz Državnog zavoda za statistiku prvo pisanim putem pojasnili kako ovdje nije riječ o nikakvoj plaćenoj reklami, da bi nam kasnije u telefonskom razgovoru rekli da je u pitanju plaćeni oglas, koji za njih radi agencija s kojom imaju ugovor, a koja se bira putem javnog natječaja.

Što jedna državna insitucija koja se bavi statističkim podacima ima promovirati statističke podatke, pitaju se s razlogom korisnici Facebooka.

Foto: Screenshot

Iz DZS-a nam je rečeno kako godinama sklapaju ugovore s vanjskim agencijama, koje biraju putem javnih natječaja, a koje im uređuju društvene mreže. U konkretnom slučaju, vrijednost ugovora je 84 tisuće kuna bez PDV-a. Na pitanje koja je svrha ovakvog plaćenog oglašavanja i što time žele postići, dobili smo službeni odgovor:

“Objavljivanjem službenih statističkih podataka na društvenim mrežama Državni zavod za statistiku nastoji približiti statističke podatke široj javnosti na njima jednostavniji i razumljiviji način, promicati statističku pismenost te popularizirati službenu statistiku u svrhu unaprjeđenja diseminacije službenih statističkih podataka i jačanja odnosa s korisnicima. Naime, diseminacija statističkih podataka jedna je od temeljnih aktivnosti Zavoda kao glavnog nositelja, diseminatora i koordinatora sustava službene statistike Republike Hrvatske, a jedan od glavnih zadataka statističkog sustava jest učinkovita i pravodobna priprema i diseminacija kvalitetnih statističkih pokazatelja  koji osiguravaju korisnicima pouzdan izvor statističkih podataka. Objave na društvenim mrežama Zavoda nisu dio kampanji već se radi o redovnom promoviranju službenih statističkih podataka pri čemu su za objave u mjesecu lipnju korišteni statistički podaci iz područja statistike transporta”. 

Uistinu, treba li jedna državna insitucija koja se bavi isključivo statističkim pokazateljima, plaćati oglašavanje negativnih statističkih pokazatelja, procijenite sami.

K.B.