Pojavio se investitor zainteresiran za gradnju mosta kopno – otok Pašman

Foto: Otokpasman.hr

TKON/PAŠMAN – Čekanje na trajekt i gužve u trajektnim lukama za koju godinu bi mogle otići u povijest, a nadaju se tomu stanovnici Pašmana koji čekaju objavu rezultata studije izvodljivosti mosta Pašman – kopno.

Iako je riječ o mostu koji bi trebao biti dug poput Pelješkog, ovaj bi bio i nekoliko puta jeftiniji zbog pogodnijeg morskog dna. Otok su već posjetili i zainteresirani investitori, javlja RTL.

U budućem mostu preko Pašmanskog kanala otočani vide budućnost – prestanak iseljavanja i razvoj otoka Pašmana

– Jedino most može spasiti otok Pašman jer je Pašman među najslabijima na Jadranu što se tiče razvoja – kaže Marin Ostojić iz Tkona.

– Most bi urbanizaciji pridonio otoka što bi poremetilo sadašnji tijek života, ali što se tiče mladih i rada izvan otoka, to bi bila pozitivna stvar – kaže Ambroz Brzić iz Tkona.

– Ako se u skoroj budućnosti otok Pašman, pa i susjedni otok Ugljan ne povežu na puno bolji i kvalitetniji način s kopnom, ti otoci će izumrijeti – kaže Radoslav Bojmić iz Tkona.

Studija izvodljivosti trebala je analizirati dva idejna rješenja, različita po tipu mosta i širini plovnog područja ispod njega. Kamenito dno i pogodna dubina od 13-14 metara u prosjeku činile bi ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog iako bi bili iste dužine – 2200 metara

– Ministarstvo financira dvije studije izvedivosti. Prva verzija je 400 milijuna kuna, druga 617 milijuna što su i duplo jeftinije cijene nego što se baratalo do sada, s ciframa od milijardu kuna – kaže načelnik Općine Pašman Kreško Ćosić.

Studija će reći i može li se financirati preko EU fondova ili privatno-javnim partnerstvom. U Općini Pašman kažu da već ima zainteresiranih investitora.

– Ovaj četvrtak su nas posjetili predstavnici kineske tvrtke koja gradi Pelješki most. Ponudili su suradnju, mogućnost izvedbe, projektiranja. Ako može preko EU fondova, a ako ne, oni mogu i koncesionirati most – kaže Ćosić.

Mogućnost koncesije bi značila i naplatu cestarine, ali ona bi svakako bila jeftinija od trajekta smatra i načelnik druge otočne općine

– Prvo i osnovno, donio bi sigurno nove investicije i ulaganja u naš otok..Smanjio bi i trošak izgradnje objekata, kako za domaće stanovništvo kad rade sebi kuće, tako i za nove investitore jer morate biti svjesni da svaka izgradnja na otoku je u startu skuplja 20 do 30 posto zbog prijevoza trajektom – kaže načelnik Općine Tkon Anđelo Palaškov.

Pašmanski most povezao bi s kopnom i otok Ugljan jer su Ugljan i Pašman, koji zajedno imaju oko 8 tisuća stanovnika, već povezani međusobnim mostom.

Nikolina Radić

PROČITAJTE JOŠ:

OTOČANI GA DUGO ČEKAJU Most Pašman – kopno na korak od realizacije?