ŠETNJA PELJEŠKIM MOSTOM Spektakularne snimke radova koji su na 90% od spajanja Hrvatske

Foto: Goran Leš

KOMARNA – Prije više od tri desetljeća, točnije 1718. godine Dubrovačka republika područje Neuma ustupila je Turcima. Tim je potezom Dubrovčaka Bosna i Hercegovina dobila izlaz na more, a takvo se stanje održalo do danas. Iako je u tom trenutku ovaj potez bio sasvim logičan za Dubrovčake, u među vremenu se do izražaja došli svi nedostaci činjenice da je teritorij Republike Hrvatske podijeljen na dva dijela, odnosno to je cijelo dubrovačko područje svojevrstan “otok” odsječen od matice zemlje.

Tim više, izgradnja Pelješkog mosta postala je ne samo strateški projekt Hrvatske, već i projekt povezivanja kopna Europske unije.

A izgradnja Pelješkog mosta bliži se svome kraju. Komarna i Brijest, odnosni kopno i Pelješac bit će uskoro i fizički spojeni uz pomoć mosta na kojem danonoćno rade Kinezi.

Zbog velikih vrućina glavnina radova odvija se u trećoj, noćnoj smjeni, i to prije svega zbog iznimno visokih temperatura zraka koje danju utječe na svojstva čelične konstrukcije.

Na mostu u izgradnji boravili su Goran Leš Eddy Meštrović koje su inženjeri Hrvatskih cesta proveli dovršenim dijelom mosta, ali i dijelom pristupnih cesta u izgradnji.

Kako su Dalmaciji danas kazali u Hrvatskim cestama, u ovom trenutku na gradilištu se podižu i montiraju posljednji segmenti čelične rasponske konstrukcije kojih je ukupno predviđeno, proizvedeno i dopremljeno 165. Preostalo je još ugraditi 6 segmenata, odnosno manje od 200 metara rasponske konstrukcije.

– Postojećom dinamikom, očekujemo ugradnju posljednjeg, zatvarajućeg, segmenta već krajem ovog mjeseca. Ti radovi su specifični po tome što se montaža radi simultano s dvije derrick dizalice kapaciteta 250 tona. Prethodno tome, prati se promjena duljine čelika uslijed temperaturnih razlika u zadnjih 48 sati kako bi se odredilo precizno vrijeme za ugradnju.

Najčešće se takvi radovi izvode u noćnim satima te su dosad ugrađena dva takva segmenta koji zatvaraju prostor između dva stupa – kazali su nam u Hrvatskim cestama.

Po završetku radova na spajanju konstrukcije očekuje se opremanje mosta kolničkom konstrukcijom – izolacijom i asfaltom, zaštitnim odbojnim ogradama, ogradama za zaštitu od vjetra te ostalom opremom za upravljanje i nadzor prometa.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

KAKO JE NEUM POSTAO DIO BiH? Razlog za gradnju Pelješkog mosta star je 300 godina!