>
Bolje biti oprezan, pa se ugodno iznenaditi. Možda bi upravo ovom rečenicom mogli opisati svu neizvjesnost prve polovine ove turističke godine i realno olakšanje koje kojem turistički i prometni sektor proživljava posljednjih tjedana. Nakon pandemijske godine obilježene strahom i odustajanjem od putovanja, turisti su jednostavno navalili na Jadran i brojke se bliže onoj rekordnoj 2019-oj, a ponegdje, kao na Hrvatskim autocestama, ovog vikenda te brojke su i premašene. Logično nam je stoga bilo pitati i našeg najvećeg brodara – kakva je situacija i što brojke kažu?
– U lipnju 2021. godine je prevezeno oko milijun putnika i 340.000 vozila, što je ako uspoređujemo s 2020. godinom povećanje od 30%, a u odnosu na rekordnu 2019. godinu riječ je o 75% ostvarenog prometa – kazuje nam Marija Zaputović Mavrinac iz Jadrolinije.
– Na svim linijama duž Jadrana plovi se prema redu plovidbe prilagođenom visokoj sezoni, s povećanim brojem dnevnih putovanja. Međutim, naši djelatnici na terenu procjenjuju situaciju i sukladno prilivu vozila se odlučuje o uvođenju dodatnih putovanja. U srpnju 2021. godine je prevezeno preko 2 milijuna putnika i 590.000 vozila, što je također 30% bolji promet nego 2020. godine. Kada ovaj rezultat uspoređujemo s 2019. godinom riječ je oko 80% ostvarenog prometa – kazuje Zaputović Mavrinac i dodaje da se na pojedinim posebno frekventnim linijama plovi konstantno, neovisno o redu plovidbe.
Kao zanimljivost nam iz Jadrolinije otkrivaju da njihovi brodovi godišnje naprave preko 2 500 izvanrednih putovanja kao odgovor na trenutne situacije i potražnju u razdobljima visoke sezone
– Jadrolinijina flota trenutno broji 55 brodova te su u visokoj sezoni svi brodovi u funkciji održavanja linija, a od 2017. godine na ovamo, nabavili smo i 5 novih brodova: Faros, Ugljan, Lošinj i Otok Pašman; katamaran Jelena – pojašnjava Zaputović Mavrinac.
– Društvo zapošljava oko 1700 djelatnika, dok taj broj u sezoni zna doseći i do 1800 što podrazumijeva prvenstveno sezonsko pojačanje u pomorskom i prodajnom kadru. Općenito, oko 75% djelatnika Jadrolinije su pomorci, a 75 godina star brodar se i modernizira , pa su tako od ove godine prisutni na Instagramu, Twitteru, Linkedinu i YouTube-u. U srpnju smo putem društvenih mreža predstavili novi vizualni identitet maskote Jadrolinije, dobrodušnog i pouzdanog Barbe. Nakon virtualne premijere, Barba je i oživio te razveselio putnike u splitskoj trajektnoj luci – kaže nam Zaputović Mavrinac i zaključuje:
– Istraživanje tržišta pokazalo je da preko 80% ispitanika obalne Hrvatske ima pozitivno mišljenje o Jadroliniji. Pomak u unapređenju usluga u posljednje 4 godine – otočani percipiraju 52% „puno bolja“.
Jurica Gašpar / D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
FOTO Jadrolinija predstavila Barbu: “Naša maskota predstavlja dobroćudnog i pouzdanog kapetana broda”
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev