Zašto peti najveći grad u državi i drugi najveći u Dalmaciji službeno ne postoji na društvenim mrežama?

Foto: Boris Kačan

ZADAR – Zlatno pravilo digitalnog doba kaže – ako nisi na internetu, niti ne postojiš. Službene web stranice danas imaju svi, no najčešća komunikacija putem interneta obavlja se preko društvenih mreža. Pa iako su društvene mreže posljednjih godina postale neizostavan komunikacijski alat u društvenoj, političkoj ili poslovnoj sferi, ima i onih koji se iz nekog neobičnog razloga odupiru “blagodatima” 21. stoljeća.

Jedan od takvih koji njeguje “staromodan stav” prema komunikaciji s društvom je i Grad Zadar, peti najveći grad u Hrvatskoj i drugi najveći u Dalmaciji u kojem, prema podacima Državnog zavoda za statistiku iz 2011., živi više od 75 tisuća stanovnika. U njegovoj široj okolici živi više od 110 tisuća ljudskih duša.

Foto: Pixabay

Uzmemo li u obzir da je Zadar jedan od najposjećnijih gradova na obali kada su u pitanju turistički dolasci, ne možemo, a da se ne zapitamo – zašto izbjegavaju prisutnost na društvenoj mreži, konkretno na Facebooku, koji je još uvijek najčešće korištena društvena mreža u Hrvatskoj.

Prema podacima iz 2019. godine, Facebook koristi više od 2 milijuna žitelja Hrvatske, dakle više od polovice stanovništva.

Sva veća turistička i administrativna mjesta na obali poput Pule, Rijeke, Splita, Dubrovnika i Šibenika imaju prilično aktivne i ažurne Facebook stranice, ali ne i Zadar, koji takvu stranicu niti nema.

Foto: Pixabay

Kontaktirali smo službu za odnose s medijima Grada Zadra (koja ima više zaposlenih)  kako bismo doznali zašto su jedini veći grad na obali koji odbija biti prisutan na društvenim mrežama. Zanimalo nas je i koliko je točno osoba zaposleno u službi za odnose s javnošću u gradskoj upravi.

Na prvo pitanje, osim umornog uzdaha gradske službenice s druge strane linije, nismo dobili odgovor. Poslali smo i pisani upit pa ako i kada nam odgovore, rado ćemo to objaviti.

Što se tiče zaposlenih u službi za odnose s javnošću, rečeno nam je da u tom odjelu rade tek dvije osobe. Doduše, uz ove dvije, čije su titule: pomoćnica pročelnika za poslove informiranja i odnosa s građanstvom te voditeljica Odsjeka za informiranje i odnose s građanstvom, postoji još jedna osoba koja je diplomirani novinar, no on se vodi kao zamjenik pročelnika.

Nekoliko sati nakon što smo poslali upit o društvenim mrežama, provjerili smo jesu li mjerodavne gradske službe u međuvremenu pokrenule službenu Facebook stranicu.

Nažalost, Grad Zadar na društvenim mrežama još uvijek ne postoji.

Kristina Bokanić