Šibensko brodogradilište Iskra ugovorilo najveću stratešku investiciju

Foto: Iskra

ŠIBENIK – U ukrajinskom državnom brodogradilištu grade novi plutajući dok vrijedan više od 10 milijuna eura. Prvi je to dio investicijskoga plana šibenskog brodogradilišta Iskra, koje je u proteklih desetak godina isporučilo brodove u vrijednosti od 130 milijuna eura.

– Bio je svojevrsna ratna odšteta tadašnje Austro-ugarske Kraljevini Jugoslaviji – ispričao je za HRT direktor Iskra brodogradilišta Šibenik Roko Vuletić,

Novi dok grade Ukrajinci. I kako kaže direktor Vuletić, najveća je to investicija u zadnjih sto godina! I brojevi potvrđuju o kakvom se rastu kapaciteta radi:

– Dok će biti duljine 120 metara i širine 32 metra i moći će dizati brodove do 5 tisuća tona. Investicija je iz naše perspektive stvarno strateška jer je postojeći dok, kojeg smo koristili, imao kapacitet 1500 tona i mogao je primiti brodove duljine samo do 70 metara – objašnjava Vuletić.

Novi dok trebao bi biti isporučen za 13 mjeseci. On će omogućiti servisiranje kompletne bijele flote – Jadrolinija, privatni brodari. Servisirat će i neke komercijalne brodove, ali i sve brodove Hrvatske ratne mornarice.

Otvara ta investicija i nova radna mjesta:

– Za mlade inženjere, za mlade radnike koji se vide tu. Ne treba odlaziti vani – poziva ih direktor šibenskog brodogradilišta Aleš Ekar.

Prvi je to korak investicijskog plana koji uključuje modernizaciju infrastrukture.

– Tako da ukupno govorimo o investiciji u dok 10 milijuna eura i dodatno još 10 milijuna eura. Sve u cilju da se postigne proizvod koji će omogućavati postizanje viših dodanih vrijednosti na najzahtjevnijim svjetskim tržištima – ističe Ekar.

Poput norveškog, za koje je aluminij glavni građevni materijal. Njihovim ribogojilištima sagradili su 122 broda! Šibensko brodogradilište prati i nove trendove. 80 posto brodova izgrađenih u zadnjih godinu i pol dana su hibridi. Prvo je to brodogradilište u Hrvatskoj koje je napravilo hibridne brodove.

– To, očito, postaje stvarnost i nekako vjerujem da će ih biti i na našem tržištu. Pa će na ovim relacijama, možda čak i u šibenskom akvatoriju zamijeniti staru flotu – smatra Vuletić. Jer Jadran je, kažu, idealan za takve brodove.

Petar Mikuličin/Regionalni dnevnik/HRT

PROČITAJTE JOŠ:

Iskra brodogradilište Šibenik ugovorilo gradnju plutajućeg doka u Ukrajini i krenulo u najveću stratešku investiciju do sad