1 min. čitanja

Otoci Brač i Šolta bit će povezani prvim podmorskim tunelom na Jadranu

Otoci Brač i Šolta bit će povezani prvim podmorskim tunelom na Jadranu
Foto: Google Earth / Screenshot / Morski HR / Ilustracija

Sedam je godina trebalo da projekt podmorskog tunela Šolta – Brač dobije konkretniji status u Prostornom planu Splitsko-dalmatinske županije.

Promjena statusa dogodila se, naime, u trećim izmjenama i dopunama tog dokumenta, usvojenima u prosincu prošle godine, u kojima je načelna odredba o razmatranju mogućnosti podmorskog povezivanja dvaju srednjodalmatinskih otoka zamijenjena svrstavanjem projekta u mrežu državnih cesta koju se namjerava graditi, piše Slobodna Dalmacija.

Prema planu, na šoltanskoj strani ulaz u tunel bio bi na području Livke, a na bračkoj na punti Milna. Do ulaza bi naravno vodile spojne ceste. Bit će to prvi podmorski tunel u Hrvatskoj i koštat će oko 50 milijuna eura.

– Inicijativa za promjenu došla je od nas – naglašava Nikola Cecić Karuzić, načelnik Općine Šolta, spremno navodeći razloge kojima su se vodili.

– Interes Šolte je što bi povezivanjem s velikim otokom dobili najkraći pristup bračkom aerodromu i tako se povezali s cijelim svijetom. Ljeti bismo imali trajektne linije cijeli dan, sada ih tijekom sezone imamo šest, a zimi četiri, dok Brač ima najmanje dvostruko više.

Na Braču je i nekoliko srednjih škola, pa bi naša djeca, koja se i sada školuju tamo mahom za zanimanja u ugostiteljstvu, mogla putovati na nastavu svaki dan organiziranim projevozom. Utjecalo bi to i na razvoj poljoprivrede.

Na Šolti se stanovnici ovčarstvom bave uglavnom iz hobija, a na susjednom škoju ovoga trenutka ima 23 tisuće ovaca. Drže ih radi poljoprivrede, zagradili su maslinike, a ovce brste draču – neumorno nabraja i obrazlaže šoltanski čelnik:

– Pozitivan bi utjecaj bio i na turizam. Ako na Braču ljeti bude do 100 tisuča turista, zamislite koliki bi postotak došao i kod nas, koliki bi to bio protok ljudi i roba, koliko bi se aktivnosti moglo odvijati. Sve su to prednosti povezivanja s otokom koji je razvijeniji od nas.

Cecić Karuzić napominje i da su o ovom projektu već vođeni razgovori u nadležnim ministarstvima, te najavljuje skori početak ishhođenja dokumentacije.

Jadranka Matić

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.