1 min. čitanja

Prolaz koji smatraju najopasnijim za komercijalna plovila

Prolaz koji smatraju najopasnijim za komercijalna plovila
Foto: Singapurski tjesnac/Pixabay

Singapurski tjesnac proglašen je najopasnijim morski putem za komercijalno brodarstvo u Aziji nakon što je prošle godine prijavljen 41 incident oružanih pljački brodova.

Unatoč padu pomorskog piratstva i oružanih pljački, 114 kilometara dug tjesnac kroz koji dnevno prođe i do 2 tisuće brodova, i dalje je glavno žarište za brojne ilegalne aktivnosti. Najveći je problem što počinitelji rijetko kada budu uhvaćeni pa se azijske brodarske kompanije i dalje upozorava na opasnosti koje vrebaju tijekom prolaza kroz spomenuti tjesnac. A najčešće je riječ o krađi brodskih dijelova ili samih brodova.

Prema istraživaču Adri Wanto sa Sveučilišta u Hamburgu, rezervni dijelovi ukradeni s brodova koji prolaze tjesnacem obično se prodaju u Batu Amparu na otoku Batamu, no lokalna policija tvrdi da je nemoćna odnosno da nije nadležna za intervenciju, piše The Maritime Executive.

U Aziji su prošle godine zabilježena 82 incidenta s oružanim pljačkama brodova što predstavlja smanjenje od 15 posto u odnosu na 2020. godinu. Unatoč tome, od obalnih država se očekuje da pojačaju patrolu i da aktivnije provode zakone te da surađuju međusobno s drugim obalnim državama na području koje se smatra najopasnijim morskim prolazom u Aziji.

Osim Singapurskog tjesnaca, sidrišta Manila kao i vode u istočnom Sabahu Sulu-Celebes također spadaju u pomorske rute visokog rizika zbog opasnosti od oružanih pljački brodova.

K.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.