PORASLE VOZARINE ZA TANKERE Brodovlasnici izbjegavaju Rusima isporučivati naftu u Crno more

Foto: Alexander Bobrov / Pexels

Vrijednost indeksa Baltic Dirty Tanker, koji odražava potražnju za transportom sirove nafte, skočila je u četvrtak i petak za 416 na 1.147 bodova, najvišu razinu od svibnja 2020., piše The Wall Street Journal.

Dnevne vozarine za Aframax tankere porasle su u petak za 13.971 USD na 43.671 USD po danu. Brokeri kažu da ruski kupci nafte imaju problema s pronalaženjem tankera koji su spremni ići na Crno more i pokušavaju osigurati jamstva za zajam od zapadnih banaka.

Brodovlasnici koji svoja plovila daju za prijevoz ruske nafte dobivaju ogromne bonuse, dok kupci dobivaju popuste.

“Broj tvrtki koje su spremne trgovati i transportirati ruski teret već se smanjio unatoč pravnim implikacijama”, stoji u obavijesti za klijente Gibsonovih brodskih posrednika. Mnoge velike tvrtke ne bi voljele da ih se vidi da podržavaju rusko gospodarstvo, a posebno ne da to čine javno.

Singapurski broker koji se bavi opskrbom ruske nafte rekao je za novine kako postoji bojazan da bi, kako sukob eskalira, SAD i Europa mogli uvesti sankcije na ruski izvoz energije i izazvati potragu za alternativnim izvorima opskrbe.

– Pitanje je mogu li se otkazati zakazani pozivi brodova u Rusiju radi isporuke nafte. Trenutno postoji mnogo neizvjesnosti, a vozarine bi mogle nastaviti rasti – rekao je broker.

Grčka, čije brodovlje čini četvrtinu svjetske tankerske flote, poziva brodovlasnike da povuku svoja plovila iz ruskih i ukrajinskih voda u Crnom moru, piše list.

Cijena nafte u sjeverozapadnoj Europi i Sredozemlju u četvrtak je pala na minimalnu razinu u odnosu na Sjeverno more u povijesti praćenja – od 19. rujna 1994. godine, izvijestila je cjenovna agencija Argus. Prema agenciji, neke su banke odbile otvoriti akreditive za kupnju ruske nafte.

Ranije je Bloomberg izvijestio da je niz trgovaca naftom obustavio kupnju ruske nafte u iščekivanju reakcije međunarodne zajednice na vojnu operaciju Ruske Federacije. Osim toga, navedeno je da se vlasnici tankera suzdržavaju od korištenja svojih plovila za transport nafte ruskog porijekla.

D.G.