Trogirani uznemireni, iz Hrvatskih cesta ih umiruju: “Novi most ne tone, a stari se za vozila otvara za desetak dana”

Foto: Škveranka

TROGIR – Iz Hrvatskih cesta poručuju kako nije točna informacija da će se novi „Most hrvatskih branitelja” koji povezuje otok Čiovo s kopnom zatvoriti zbog sanacije jer navodno tone čim stari koji je obnovljen bude 1. srpnja kako je najavljeno u punoj funkciji za pješake i vozila.

Tako su otklonjena naklapanja koja već duže kruže po Trogiru u kuloarima i na društvenim mrežama na kojima su o tome građani pitali i gradonačelnika Antu Bilića.

– Oba mosta će biti u uporabi i most ne tone – potvrdila je za Trogirski portal Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.

Trogirani su se naime zgrozili mogućnošću zatvaranja novog mosta jer bi se u tom slučaju ponovila stara priča o traumatičnim prometnim gužvama usred ljeta na starom mostu za koje su smatrali da su prošlo svršeno vrijeme.

Rekonstruirani most izvorno izgrađen još 1866. godine na mjestu prijašnjeg drvenog, a temeljito obnovljen i moderniziran u razdoblju od 1959. do 1961., ali potom i neredovito održavan svojim novim izgledom zadivio je građane. Malo je onih koji su obavljenom poslu  našli “dlaku u jaju”, ukoliko netko i jeste čini nam se da je to više iz “političkih  mudrolija”. Kada je 10. lipnja otvoren za pješake pljuštali su hvalospjevi o izgledu i “selfiji”, no vrlo brzo to ushićenje kod domaćih pojedinaca zamijenilo je neodgovorno ponašanje. Svakodnevno se može vidjeti kako se unatoč tome što još vrijedi zabrana za prolaz vozila između pješaka po sredini kolnika provlače motori.

To je sramota veli jedna gospođa sa Čiova koja ima dugogodišnje loše iskustvo s motociklistima, a koja ima običaj u obližnjem kafiću ispijati kavicu odakle joj pogled puca točno na most.

– Ne mogu vjerovati svojim očima, poznajem neke od njih, ali ja se sramim u njihovo ime. Eto, koliko drže do svog grada. Neki bi svojim ponašanjem trebali biti uzor nama “običnim smrtnicima”, ali nažalost pravila za njih ne vrijede – ogorčeno će.

– Stari trogirski most otvorit će se za motorna vozila do kraja lipnja prema prethodnim najavama. O točnom datumu i satu puštanja u promet javnost će biti pravovremeno obaviještena – službeno navode iz HC-a.

Na upit postoji li mogućnost da njime prolaze samo osobna i vozila hitnih službi, a da se prometovanje zabrani teretnjacima: šleperima, kamionima, miješalicama koji su se desetljećima kretali prema novogradnjama preopterećenog otoka Čiova, ali i tamošnjem brodogradilištu, zašto postoji inicijativa građana dobili smo odgovor.

– Na prilazima mostu postoje ograničenja koja ne dozvoljavaju promet vozilima čija težina prelazi 5 tona. Most je kvalitetno saniran prema svim važećim standardima te može podnijeti znatno veća opterećenja od 5 tona. Obaveza Hrvatskih cesta je do kraja godine izvršiti primopredaju mosta konačnom upravitelju, odnosno Županijskoj upravi za ceste, koja će u suradnji s Gradom Trogirom i nadležnim Ministarstvom donijeti eventualnu odluku o uređenju prometa na području Grada kojom se može povećati ili smanjiti sadašnje maksimalno dozvoljeno opterećenje mosta.

Upravo zbog prometne preopterećenosti starog mosta krenulo se u izgradnju novog. Na direktnom udaru vozila koja su njime prolazila bila je i trogirska povijesna jezgra uvrštena u UNESCO-ov registar svjetskih spomenika kulture, pa je i to bio razlog više. Kad bi se promet njime ubuduće smanjio na osobna i vozila hitnih službi  istodobno bi to bila i svojevrsna zaštita od štetnih plinova i vibracija na spomeničku baštinu. A bilo bi lijepo, opće je mišljenje Trogirana, nakon temeljite obnove kojoj se pristupilo nakon trideset godina njime šetati potpuno opušteno i gledati kako turisti isto tako opušteno s njega snimaju brojne jahte usidrene na gradskoj rivi jednoj od najljepših na Jadranu te marinama na sjevernoj obali brodogradilišta i ACI-evoj marini. Jednom riječju da taj most bude isključivo za pješake.

Prisjetimo se, uskoro 17. srpnja četiri su godine otkako je otvoren novi “Most hrvatskih branitelja”, višegodišnja čežnja svih građana. Sa svojih 578 metara dužine spojio je Trogir i Čiovo na novim lokacijama s jedne i druge strane, na Pantanu s trogirske te u blizini Arbanije s one čiovske. Preko njega slijevaju se kolone automobila s Jadranske magistrale prema tom otoku. Vozači i građani su se privikli na njega, a postao je i izazov za rekreativce i bicikliste koji trče i voze se njegovim nogostupima. Zato su nagađanja da on tone jer je podignut na pjeskovitom tlu dobrano uzdrmala javnost, piše Trogirski portal.

D.G.