2 min. čitanja

Šef ACI-ja kupovao skupe jedrilice bez natječaja, putovao kod proizvođača, a projekt mu sada bankrotirao!

Šef ACI-ja kupovao skupe jedrilice bez natječaja, putovao kod proizvođača, a projekt mu sada bankrotirao!
Foto: ACI

Bez provedenog javnog natječaj, šef Uprave ACI-ja Kristijan Pavić potpisao je ugovor s jednom od najprestižnijih kompanija na svijetu tvrdeći da će poslovni rezultati opravdati riskantnu investiciju. Kupoprodajni ugovor kojim je ACI nabavio šest jedrilica Club Swan 36 vrijedan 2,28 milijuna eura potpisan je prije četiri godine. To je iznosom jedan težih ugovora koji neki od predsjednika Uprava poduzeća u većinskom državnom vlasništvu može potpisati. Država, inače, u ACI-ju ima 78 posto udjela.

Iznos je utrošen za nabavu sportskih jedrilica bez WC-a i kabina. U vrijeme kada se vrh ACI-ja odlučio za ovaj šoping, kritičari tog poslovnog poteza govorili su da ta plovila nemaju nikakve veze s temeljnom djelatnošću ACI-ja. Upozoravali su i da nema dovoljno jahtaša koji bi mogli platiti najam takve, specifične jedrilice prilagođene za sport, te da ne vjeruju kako će projekt biti profitabilan, otkriva Telegram.

Nebulozne najave velike dobiti

“Ne govorimo o kupnji nego o paketu koji ide. Govorimo o brandingu s Nautorom Swanom i razvoju nautičke akademije, gdje imamo ekskluzivno pravo i za Hrvatsku i za svijet, da razvijemo takav proizvod. Najprije idemo u Hrvatsku, a kasnije u svijet”, odgovorio mi je tada za RTL-ovu Potragu, tadašnji i sadašnji predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić, kada su novinari propitivali nabavu provedenu bez javnog natječaja. Tvrdio je da je ugovor s Nautorom, tvrtkom koja proizvodi Swanove, povoljan za ACI, te da nije samo riječ o investiciji u nove brodove nego i ulaznici u prestižni klub jahtaša.

Četiri godine od nabave jedrilica rezultati su porazni, a prognoze predsjednika Nadzornog odbora o pet milijuna eura čiste dobiti Telegramov izvor iz ACI-ja naziva “nebulozama”. Ističe da je projekt nabave šest Swanova doživio pravi fijasko. “Taj je projekt bankrotirao”, veli upućeni izvor. Financijski izvještaji to potvrđuju.

Poslovna jedinica ACI Sail, koja pored šest Swan jedrilica ima i katamaran koji inače postiže bolje rezultate od Swanova, u 2022. godini ostvarila je gubitak od 170.571 euro. Projekt je u ovoj godinu (do kraja kolovoza) doživio potop. Prihodi u prvih osam mjeseci ove godine, praktički na samom kraju turističke sezone, iznose svega 123.000 eura. Niti milijun kuna. Procjenjuje se da će gubitak na kraju godine doseći gotovo 300.000 eura.

Nova je ovo afera kada je riječ o poslovanju kompanija u većinskom državnom vlasništvu. ACI je tvrtka od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku, ima preko 600 dioničara, dobar je dio u rukama mirovinskih fondova, kotira na Zagrebačkoj burzi, piše Telegram. Je li, stoga, realno očekivati da će naknadu štete zbog propalog ulaganja tražiti i mali dioničari koji su nabavom drastično oštećeni? Jesu li članovi Uprave i Nadzornog odbora u obavljanju svoje dužnosti postupili s dužnom pozornošću te hoće li solidarno odgovarati za štetu koju je pretrpjelo Društvo?

Silvana Menđušić

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.