3 min. čitanja

Raste broj američkih gostiju, koji troše dvostruko više od ostalih turista

Raste broj američkih gostiju, koji troše dvostruko više od ostalih turista
Foto: Pixabay

Tradicionalno vjerovanje kako su najbolji potrošači Nijemci, Skandinavci, gosti s Bliskog Istoka, već godinama ne drži vodu – prema istraživanjima Instituta za turizam TOMAS, ali i brojnih europskih agencija, najveću potrošnju pri dolasku u Europu i Hrvatsku imaju američki turisti. U usporedbi s prosječnom potrošnjom od oko 80 eura po osobi, Amerikanci troše dvostruko više u destinaciji, čak do 160 eura dnevno.

Slični podaci vrijede i za goste iz Kanade, što ne treba čuditi jer su gosti koji plate avionsku kartu preko Atlantika spremni ostati duže i više platiti za kvalitetne sadržaje u destinaciji nego oni iz Europe koji će nas dogodine možda opet posjetiti, javlja Radio Zadar.

Manje od polovice prosječnog iznosa kojeg potroše pritom je za sam smještaj, dok ostatak troše za prehranu u autohtonim ugostiteljskim objektima, zanimljive izlete, suvenire i manje odjevne predmete poput kravata koje će lako spakirati u avion, a ostat će im trajna uspomena na putovanje,

S obzirom na to veseli činjenica da je u Zadru primjetan trend povećanja dolazaka i noćenja u odnosu na prošlu godinu, koji u samom gradu iznosi više od 15%. Zadar je tako zasad u posjetima Amerikanaca šesti u Hrvatskoj s tendencijom rasta, iza standardno najposjećenijeg Dubrovnika, potom Splita, Zagreba, Hvara i Plitvičkih jezera, što je značajan rezultat s obzirom kako naša Zračna luka nema direktnu avio poveznicu s Amerikom poput Zagreba ili Dubrovnika.

- Rezultat je to ponovnog otvaranja Amarikanaca prema prekooceanskim putovanjima nakon završetka pandemije, ali i većih ulaganja u promociju na ta dva najbogatija svjetska tržišta na sjevernoameričkom kontinentu u zadnjih nekoliko godina. Netom pred izbijanje pandemije covida-19 u siječnju 2020. godine TZ grada Zadra je u New Yorku organizirala prezentaciju destinacije za medijske kuće i partnere, na kojoj je među ostalima prisustvovao i David Farley, stalni suradnik za putovanja i eno-gastro teme u uglednom The New York Timesu.

Gradska i županijska turistička zajednica sudjeluju zajedno s predstavništvom HTZ-a u New Yorku na turističkim sajmovima, pogotovo na onom najvažnijem u New Yorku krajem siječnja, a prisutni su i na promotivnim roadshowovima širom SAD-a. Ulaže se u online kampanje, a surađuje se i s novinarima, influencerima i medijskim kućama iz SAD-a i Kanade koji posjećuju Zadar i županiju, ističu iz TZ grada Zadra. Sve je to stvorilo osnovu za planiranje budućih promotivnih nastupa u Americi s ciljem uzimanja većeg udjela na ovom iznimno lukrativnom emitivnom turističkom tržištu.

U tijeku je i promotivna kampanja na važnoj online platformi za putovanja Expedia u SAD-u, kojoj je u ljetnom dijelu upravo Zadar u fokusu, a izvodi se u suradnji s Glavnim uredom HTZ-a. U svjetlu svih ovih aktivnosti treba gledati i zadnju veliku promociju koju je Zadar ovih dana dobio u New York Timesu, koji ga je proglasio jednim od sedam najljepših svjetskih gradova za šetnju, uz bok Parizu i Rio de Janeiru.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

The New York Times: ”Šetnja Zadrom je kao putovanje kroz povijest”
Gotovo tri kilometra šetnje oko starog grada Zadra, svojevrsno je putovanje kroz vrijeme koje obuhvaća gotovo svaku fazu hrvatske povijesti. A to je duga povijest, koja datira još iz 9. stoljeća prije Krista, kada su Liburni prvi put naselili ovaj poluotok na spektakularnoj hrvatskoj dalmatinskoj ob…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.