>
  4 min. čitanja

Anušić nakon ophodnih brodova najavio: "Započeli smo proces nabave korvete!" - Zapovjednik HRM-a: "Prvu bi trebali dobiti najranije 2029. godine"

Anušić nakon ophodnih brodova najavio: "Započeli smo proces nabave korvete!" - Zapovjednik HRM-a: "Prvu bi trebali dobiti najranije 2029. godine"
Foto: Marine and Energy Solutions / DIV / Brodosplit

Potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Ivan Anušić jučer je tijekom primopredaje drugog od pet dogovorenih obalno-ophodnih brodova, prvi put službeno najavio ozbiljnije ulaganje u Hrvatsku ratnu mornaricu.

- Ovaj brod je samo prvi iz serije koji ćemo isporučiti Hrvatskoj ratnoj mornarici. Ovo je tek početak modernizacije Hrvatske ratne mornarice. Upravo smo započeli proces nabave višenamjenskog broda tipa korvete. I taj ćemo projekt modernizacije uskoro predstaviti javnosti i očekujemo da će Hrvatska ratna mornarica ubrzo biti opremljena višenamjenskim brodom tipa korveta.

Anušić je podsjetio kako Hrvatska danas izdvaja 2 % BDP-a za obranu, te kako će se i dalje nastaviti snažiti i modernizirati Oružane snage RH.

Zapovjednik HRM-a Damir Dojkić otkrio je u svibnju 2024. za HRT kako bi mornarica prvu korvetu trebala dobiti najranije 2029. godine. Dodao je kako će prvi obalno-ophodni brod iz Brodosplita biti porinut u srpnju ove godine te da bi nakon ispitivanja u rujnu - u službu HRM-a trebao ući do kraja godine.

Dojkić je naglasio važnost moderniziranja ove komponente Hrvatske vojske te upozorio kako trenutno stanje mornarice na pripadnike ove grane stavlja povećan pritisak.

- U ovom trenutku, HRM, uz sva ograničenja koja su prije svega nametnuta nedostatkom suvremenih borbenih sustava i novih brodova - uspješno provodi sve dodijeljene zadaće, kako u nacionalnom području odgovornosti, tako i u međunarodnom okružju, rekao je.

Međutim, upozorava, "uz maksimalno angažiranje, kako osoblja, tako i tehnike".

- Veseli činjenica kako su danas tijekom svečane akademije, svi najviši dužnosnici, počevši od premijera, predsjednika i ministra obrane - naglasili nužnost opremanja HRM-a, kazao je.

HRM planira u službu uvesti korvetu; Dojkić otkrio koje sposobnosti traže

Zapovjednik HRM-a Damir Dojkić u svibnju 2024. je najavio kako će nova korveta posjedovati puni spektar sposobnosti s naglaskom na protubrodsko, protuzračno i protupodmorničko djelovanje.

- Konkretno, s aspekta mornarice i što je definirano na razini Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske, radi se o višenamjenskoj korveti, brodu s punim spektrom sposobnosti za provedbu jedne operacije na moru. Težišno, protubrodska, protuzračna i protupodmornička djelovanja. Završen je proces izrade taktičke studije koja definira temeljne sposobnosti i značajke tog broda. U narednom periodu, očekuje nas izrada određenih dokumenata koji će se uputiti prema potencijalnim graditeljima i ponuditeljima, rekao je.

Upitan je li moguće da se korveta gradi u Hrvatskoj, odgovorio je kako nije siguran, ali da se svakako može dogovoriti da se dio broda gradi u Hrvatskoj.

- Nisam ekspert po tom pitanju. Međutim, postoje određena sumnje da su naša gradilišta sposobna izgraditi tako visokosofisticiran brod. Uvijek postoje mogućnosti u pregovorima i ugovaranju s ponuditeljem da se dio radova napravi u nekom od brodogradilišta RH što bi nesumnjivo bio velik benefit za hrvatsko gospodarstvo - dodao je.

Brodosplit još 2021. godine predstavio projekt hrvatske korvete

Podsjetimo, još prije 4 godine su projektanti okupljeni u tvrtki Marine and Energy Solutions DIV, čiji je suvlasnik grupacija DIV samoborskog poduzetnika Tomislava Debeljaka, koji je i vlasnik splitskog Brodosplita, dovršili prošireni idejni projekt hrvatske korvete, koju nude HRM-u.

U idejnom projektu Brodosplita i DIV-a prikazana je korveta u punoj operativnoj funkciji i cijena takvog broda na tržištu EU kreće se između 400 i 500 milijuna eura, dok bi u slučaju domaće izgradnje, kao što je bio slučaj i s gradnjom OOB-a, ta cijena za HRM bila znatno povoljnija. Hrvatska korveta duga je 90,7 metara, širine je 13,2 metra, predviđeno je modularno opremanje s protubrodskim, protuzračnim i protupodmorničkim naoružanjem i senzorima.

Takav brod bio bi opremljen jednom presretačkom brzom brodicom, duljine do 13 metara, za spašavanje i intervencijske akcije, koja će se nalaziti u prostoru krme. Imao bi i dvije dizalice za utovar te je predviđeno smještanje jednog mornaričkog helikoptera, za koji je predviđen i hangar na palubi. Puna istisnina broda je 2100 tona, što je gotovo deset puta više nego Obalno-ophodni brod, trup broda građen je od čelika, a nadgrađe od aluminijske legure. Korveta je namijenjena zaštiti vanjskih granica RH, ali kako može ploviti na morima snage 5 do 6, jasno je da i zbog velike autonomije plovidbe od 3550 nautičkih milja može sigurno broditi i Sredozemljem, kao i oceanima.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

FOTO Ovako će izgledati hrvatski ratni brod nove generacije | | Morski HR
Razmišljanje o gradnji hrvatske korvete, velikog i stožernog ratnog broda HRM-a, traje dulje od dva desetljeća i sad se čini da će se to i ostvariti. Naime, projektanti okupljeni u tvrtki Marine and
VIDEO Ovo je novi brod Hrvatske ratne mornarice! U Splitu je izvršena svečana primopredaja OOB-32 “Umag”
Obalni ophodni brod tek je početak modernizacije HRM-a Hrvatska jača pomorske kapacitete – prioritet ministra obrane bio je upravo deblokada projekta opremanja Obalne straže Svečana primopredaja i imenovanje novog obalnog ophodnog broda OOB-32 Umag održani su danas, 17. siječnja 2025. godine, u vojarni “Admiral flote Sveto Letica-Barba” u Splitu.
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.