5 min. čitanja

Htjeli postati 'Uber za jahte', pa ispali prevaranti? Austrijsko-hrvatska online agencija vara nautičare: "Uzmu im novac, koji potom nestane"

Htjeli postati 'Uber za jahte', pa ispali prevaranti? Austrijsko-hrvatska online agencija vara nautičare: "Uzmu im novac, koji potom nestane"
Foto: Pixabay / Facebook Zizoo / Google recenzije / Screenshot

Posljednja dva i pol mjeseca gomila se broj slučajeva u kojima internetska charter platforma Zizoo vara kupce za svoj novac.

- Mog gosta su, kako on tvrdi, prevarili tako što je u lipnju uplatio novac za rezervaciju mog broda za tjedan u ožujku 2024. i oni mi nikad nisu proslijedili moj dio. Pristojno sam ih pitao nekoliko puta, pa sam im počeo prijetiti okazivanjem suradnje i na kraju skinio rezervaciju s tjedna i ponudio ga gostu direktno, a gostu sam rekao da traži novac od njih i da mu ga vrate na račun. Ne znam jesu li mu rekli da neće ili ga ignoriraju kao mene (na 4 maila uopće nisu odgovorili) ili ih nije ni pitao nego je izguglao loše recenzije i ono što su njemački mediji već nažalost pisali o tome - kazao je za Morski HR jedan od vlasnika charter kompanija u Hrvatskoj (podaci poznati redakciji), čije su goste prevarili.

I doista, osim Morskom HR, pet čitatelja kontaktiralo je urednički tim uglednog nautičkog časopisa Yacht.de. Njima se dogodila noćna mora svakog kupca: Neposredno prije najma plovila, saznali su od operatera flote unajmljenih jahti da predujmovi iz Zizooa nisu stigli, da su ugovori stoga raskinuti i da će brodove primiti samo ako ih ponovno plate na licu mjesta.

Klijenti tvrtke Zizoo su u jednom slučaju tek stigavši u Hrvatsku na odmor, od posada saznali da novac u charter kompanije nikada nije stigao. Kao rezultat toga, započeli su dugi razgovori s charter tvrtkom na licu mjesta. Zizoo je tada obećao hitnu isplatu, a kupci su otišli na jedrenje. Međutim, nakon povratka pokazalo se da plaćanje nikada nije odrađeno. Charter baza je i tada jednostavno zadržala polog nautičara. Tek nakon duge svađe i kada je posada zaprijetila odlaskom na policiju u Hrvatskoj, dobili su natrag svoju jamčevinu. Kao rezultat toga, neki od kupaca zatražili su naknadu od uprave Zizooa, ali do danas nisu ni dobili odgovor.

Foto: Screenshot

Isti uzorak u svim slučajevima: Kupci depozit plate na vrijeme, ali Zizoo ih ne prosljeđuje charter flotama

U drugom slučaju, ponašanje je bilo slično beskrupulozno: baza je kontaktirala klijenta nakon što je dospjela prva rata za njegov charter, no ona nije uplaćena. Čovjek je odmah kontaktirao Zizoo, koji su objasnili da je nešto "pošlo po zlu" s plaćanjem. Malo kasnije, novac pristiže, ali kupac je posumnjao u dobre namjere agencije, pa sklapa charter osiguranje u slučaju nesolventnosti. I tako je, nedugo nakon što je stigla druga rata, charter kompanija ponovno izvjestila da novca nema na računu. Klijent potom kontaktira Zizoo i od njega se traži da ponovno plati drugih 50 posto iznosa ugovora, a tobože bi novac dobio natrag za četiri tjedna. Vidno i s razlogom ljut, kupac tako ponovno plaća isti iznos samo kako mu godišnji odmor, letovi i sve pripreme ne bi propale.

U još jednom slučaju, Zizooovo ponašanje bilo je još drskije: Neposredno prije najma u Hrvatskoj, baza je ponovno kontaktirala kupca i objasnila da Zizoo nije platio, ali da mogu predati brod ako ponovno plate u roku od tri dana. Pokušaji kupca da natjera Zizoo da izvrši plaćanje u sljedeća tri dana i da klijent s posadom mogu ploviti ne uspijevaju. Umjesto prethodnog dogovora, tu svrhu Zizoo im nudi potpuno drugačiji brod i to umjesto Malog Lošinja, s ukurcajem u Puli. Klijent pristaje na to kako ne bi izgubio odmor i novac, ali postaje sumnjičav. Nakon toga kontaktira charter tvrtku i pita postoji li odgovarajuća rezervacija za njega i posadu. Dobiva negativan odgovor, rekavši mu da nije ni bilo zahtjeva za rezervaciju od Zizooa, te da je brod već mjesecima u potpunosti rezerviran. Kao rezultat toga, posada zahtijeva povrat novca i na drugi način najavljuje žalbu protiv glavne direktirice Anne Beničević. Zizoo odgovara da rade na drugoj zamjenskoj rezervaciji. No kupac odbija inzistira na povratu svojih plaćanja.

Istovremeno kada su čitatelji ovo prijavili YACHT-u, odjednom dolazi do poplave poražavajućih recenzija na internetskoj platformi za pregled "Trustpilot" od klijenata koji prijavljuju gotovo identična iskustva. Klijent ispunjava ugovor, na licu mjesta ili prije odmora, a zatim nailazi na probleme s predujmom, koji nije proslijeđen. Tamo se može naći više od 20 takvih unosa, gotovo uvijek su opremljeni naslovima kao što su "Čuvajte se prijevara", "Pljačka", "Čisti kaos", "Lopovi" i slično. Na Tripadvisoru postoji još deset opisa sličnih slučajeva, a ocjena ove agencije je 2,5.

Slične nalazimo na Google recenzijama, gdje ova tvrka ima poražavajuću ocjenu 2,3, a na svojoj Facebook stranici su nakon poplave loših iskustava zaključali komentare.

Pokušali smo doći do odgovora

Nazvali smo broj registriran u Hrvatskoj 01 3000 830, gdje vam govorni automat kaže "Dobrodošli na Zizoo, vodeću platformu za najam brodova", a onda ovisno o tome želite li novu ili trebate razgovarati o postojećoj rezervaciji, stisnete 1 ili 2. Nakon nekoliko prilično napornih minuta naporne glazbe, ne javlja se nitko, već vam se ponudi mogućnost za snimljenu poruku...

Drugi broj je ponuđen na njihovim službenim stranicama +44 20 3318 3641 i registriran je u Ujedinjenom kraljevstvu. Identičan je postupak, samo je sve na engleskom.

Pitali smo ih da nam komentiraju sve veći broj javnih optužbi za prijevaru.

Nakon nekog vremena, službenik nam je, ne predstavivši se, odgovorio:

- Imamo samo jednu osobu zaduženu za hrvatsko govorno područje, koja je sad prilično zauzeta. Najprije, moram vam reći da ne mogu odgovoriti na nijedno od vaših pitanja. Drugo, ne možemo vas spojiti s nadređenima i treće, ne možemo komentirati slučaj.

Znači, ne možete nas spojiti sa šefom, direktorom ili nekim tko bi nam mogao odgovoriti na naša pitanja?

- Dalje od ovoga ne smijem vam odgovoriti - odgovoreno nam je.

Najavljeni kao Uber za jahte s uredom i u Zagrebu

Zizoo je 2016. godine najavljen kao startup za najam čarter-brodova za odmor i jedrenje, koji je svojim pristupom trebao omogućiti jednostavnu rezervaciju brodova različitih kategorija u 30 zemalja na 200 lokacija, o čemu je pisao tportal.

Osnivači tvrtke, među kojima su i partneri iz Hrvatske, svojom su idejom uvjerili su poznate europske i američke investitore, koji su ove godine uložili 1,7 milijuna eura u Zizoo. Uspjehu platforme Zizoo pridonijelo je i otvaranje ureda u Zagrebu i Berlinu te je njihov tim te godine, prema tadašnjem priopćenju te tvrtke brojao 30 zaposlenika.

Tada su pisali da uz Hrvatsku, među najpopularnija odredišta za odmor u Europi Zizoo ubraja Španjolsku, Italiju i Grčku, a najviše turista zainteresiranih za ove usluge dolazi iz Njemačke, Austrije, Velike Britanije i SAD-a.

Tijekom 2016. niz europskih i američkih investitora investirao je ukupno 1,7 milijuna eura u Zizoo.

- Ponosni smo što su nam povjerenje ukazali renomirani europski institucionalni investitori iz područja turizma i digitalne industrije, a posebno nas veseli podrška iz Amerike. Ta podrška velik je i važan korak i potpora našem planiranom širenju poslovanja u SAD-u - rekla je tada osnivačica i direktorica tvrtke Anna Baničević, koju kao i njene partnere, kako smo već naveli, danas nismo uspjeli dobiti za komentar.

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.