>
Peking je vrlo uzrujan zbog američke najave visokih naknada za brodove izgrađene u kineskim brodogradilištima prilikom uplovljavanja u američke luke.
Donald Trump i njegova administracija su bijesni - kineska brodogradilišta drže gotovo dvije trećine svjetskog tržišta. U isto vrijeme, američka brodogradnja ima manje od 1% tržišnog udjela. Stoga, eto Trumpa s najavama oštrih mjera.
Brodari bi mogli plaćati do 1,5 milijuna dolara po dolasku u američke luke ako koriste kineske brodove, dok bi operateri takvih brodova mogli plaćati do milijun dolara po dolasku. Uz sve navedeno još bi mogli biti uvedeni stroži propisi koji favoriziraju američku flotu.
Kinesko Udruženje brodovlasnika (CSA) i Kinesko udruženje brodograđevne industrije (CANSI) izrazili su protivljenje ovim mjerama, nazvavši ih diskriminatornima i suprotnima pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO). CSA jasno kaže da bi američke mjere kršile međunarodne trgovinske sporazume i važeće američke zakone, piše Splash247.
Prošle je godine bilo je gotovo 37.000 uplovljavanja kineskih brodova u američke luke, što predstavlja 83% kontejnerskih dolazaka, ali samo 30% dolazaka tankera.
Hoće li Kinezi Amerikancima kao protumjeru uvesti tarife na američke zrakoplove koji slijeću na kineske aerodrome?
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev