Nakon odlične predsezone, posljednjih dana sve se više postavljaju pitanja o tome hoće li se tako nastaviti i u glavnoj sezoni, a posebno u posezoni. Kao glavni razlog navode se visoke cijene smještaja, ali i izvanpansionske ponude. Trenutnu situaciju u turizmu za HTV Dnevnik komentirala je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.
Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, za HTV Dnevnik rekla je da je hrvatski turizam po broju ostvarenih noćenja već sada prešao 2022. godinu, a ukupni turistički promet u usporedbi s 2019. godinom je za 3 posto bolji.
Za #DnevnikHRT @hrtvijesti o dosadašnjim turističkim rezultatima koji pokazuju kako je ove godine 🇭🇷 imala najbolju predsezonu, a posebno veseli interes za obalnim mjestima i van ljetnog dijela godine, kao i izvrsni rezultati ostvareni u kontinentalnim županijama. pic.twitter.com/13jDUKXFEP
— Nikolina Brnjac (@NBrnjac) July 1, 2023
- Svi koji su govorili da do lipnja nije bila dobra predsezona, ovo je najbolja predsezona do sada što pokazuju i rezultati na kontinentu. To je i cilj Vlade Republike Hrvatske da imamo razvoj cjelogodišnjeg turizma i ravnomjerno regionalno razvijen turizam - dodala je.
Brnjac je komentirala visoke i cijene te istaknula da je inflacija u cijelom svijetu pa tako i u Hrvatskoj.
- Dobro je da je inflacija u trendu opadanja, da opada iz mjeseca u mjesec i da je ona najniža od ožujka 2022. godine - rekla je.
Objasnila je da je Vlada donijela paket mjera za pomoć u borbi protiv inflacije.
- Ako nije kvalitetna ponuda, ako nemamo kvalitetnu uslugu ne možemo imati visoke cijene. Tržište će to najbolje regulirati i kao što je do sada već pokazalo i regulira - istaknula je.
Brnjac je rekla da je napravljena analiza konkurentnih tržišta kako bi se utvrdilo je li Hrvatska stvarno toliko skuplja od konkurentskih zemalja kao što su Italija, Španjolska, Grčka.
- Ono što smo vidjeli je da su cijene podjednake, u nekim segmentima smo čak i niži, a u drugim segmentima imamo podjednake cijene. Imali smo i turističko vijeće s našim hotelijerima od Dubrovnika do Istre, prema njihovim reakcijama booking je izrazito dobar, oni su bili zadovoljni i ovih prvih šest mjeseci. Vidimo da se sezona sve više produžuje, da mi idemo i u postsezonu deveti i deseti mjesec - kazala je Brnjac.
Istaknula je da tržišta poput Istarske županije, Primorsko-goranske županije, Splitsko-dalmatinske županije, Dubrovačko-neretvanske županije bilježe rast.
Ministrica je rekla da u prvih šest mjeseci sezone s njemačkog tržišta Hrvatska ima povećanje od 17 posto.
- U njemačkim medijima Hrvatska je percipirana kao visoko kvalitetna turistička destinacija i to je ono što je nama cijelo vrijeme bio cilj, da imamo kvalitetu, da stojimo iza te kvalitete, da budemo kvalitetni i ponudom, ali i uslugom. Važno je da ti njemački gosti koji dolaze budu zadovoljni - objasnila je.
Istaknula je da je strategija Hrvatske biti održiva turistička destinacija.
- Krećemo upravljati turističkim destinacijama, voditi interese koliko imamo resursa i na temelju kvalitetnih istraživanja odnosno samih izračuna koliko imamo resursa u vršnom opterećenju tako će se računati i koliko turista može biti u pojedinoj destinaciji. Zadovoljnim lokalnim stanovništvom i lokalnom zajednicom možemo imati kvalitetni turizam, održivi turizam i zadovoljne turiste koji će nastojati dolaziti - objasnila je Brnjac.
A.B.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev