BUDUĆNOST PANAMSKOG KANALA Automatizirani sustav kontejnerskog prijevoza tunelom pomoću Maglev tehnologije

Startup sa sjedištem na Floridi predlaže potpuno automatizirani sustav kontejnerskog prijevoza koji bi prevozio kontejnere tunelom preko panamske prevlake pomoću Maglev tehnologije. Ideja je da se ovako osigura nova kritična ruta otpreme kontejnera kako bi se izbjegla uska grla u Panamskom kanalu, kao i distribucijska točka za Kolumbiju, Srednju i Južnu Ameriku.

Započet 2019. godine, Zergratranov koncept zahtijeva tunel koji bi se protezao 130 do 100 kilometara preko sjeverne Kolumbije južno od Panamskog kanala. Njime bi se osigurao kontejnerski prijevoz između zaljeva Uraba na atlantskoj obali i Jurada na pacifičkoj obali Kolumbije. Tvrtka naglašava da su za ovakav sustav s tri terminala već zainteresirane kompanije CMA CGM, Hyundai i skupina brazilskih ulagača.

Luke bi imale pokrivene vezove na kojima bi kontejnerski brodovi iskrcavali ili utovarivali kontejnere koji bi se automatski premještali u prometni sustav. Transportni sustav temeljio bi se na Maglev tehnologiji, široko korištenom izrazu za razne tehnologije koje koriste magnetsku levitaciju gdje jedan skup elektromagneta gura vlak iznad pruge, a drugi set vuče vlak naprijed.

Od Atlantika do Pacifika za manje od 30 minuta!

Maglev tehnologija koristi se gotovo 60 godina iako je većina sustava bila spora brzina obično ispod 200 kmh. Znanstvenici i inženjeri nastavljaju raditi na konceptima za brze vlakove koristeći tehnologije poput visokotemperaturnih supravodljivih magneta za koje vjeruju da bi mogli putovati brzinom do 400 km / h. Zergratran u svojim materijalima navodi kako će kontejneri biti premješteni između dva terminala u vremenu kraćem od 30 minuta.

Veliki brodovi mogli bi istovariti svoj teret i poslati ih preko luke Isthmus na manje, brže  brodove. Osim što će postati distribucijski centar za robu koja ide u i iz Južne Amerike, vjeruju da bi to također pružilo priliku brodovima koji se trenutno vraćaju na zapad uglavnom prazni, i za utovar dodatnog tereta.

Projekt vrijedan 15 milijardi dolara

Projekt se financira iz privatnih fondova, a početni korak prema izgradnji prvog brodarskog koridora procjenjuje se na 75 milijuna dolara.

Predviđaju da će predizvodljivost trajati oko godinu dana, nakon čega će uslijediti 12 do 18 mjeseci kako bi se završile studije izvedivosti po cijeni od 500 milijuna dolara. Zergratran planira zatražiti vladina sredstva od Kolumbije i kaže kako bi projekt mogao biti izgrađen po cijeni od 15 milijardi dolara.

Predviđa se da će izgradnja zahtijevati šest godina pomoću niza strojeva za bušenje velike snage koji bi mogli ostvariti ambiciozan plan prijevoza prvih kontejnera već 2028. godine.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Panamski kanal ostaje bez vode! | | Morski HR
Panama je oduvijek bila pojam vlažne klime i velike količine padalina. No posljednjih godina kiše je sve manje, vodostaj u kanalima je sve plići pa se sve intenzivnije počelo pričati o tome kako je