>
  3 min. čitanja

BUTKOVIĆ “Zarada od cestarina je 1,4 milijardu kuna, sad je prioritet graditi željeznicu na mediteranskom koridoru”

BUTKOVIĆ “Zarada od cestarina je 1,4 milijardu kuna, sad je prioritet graditi željeznicu na mediteranskom koridoru”
Foto: Facebook

Turisti odlaze, ali i dolaze. Kolovoz je iznad očekivanja. Prema najnovijim podacima Hrvatska je ostvarila 68 posto lanjskog prometa. To zapravo znači da je u 22 dana kolovoza u zemlju stiglo 2,3 milijuna turista. Ostvareno je 17 milijuna noćenja. To znači da se svaki turist u kolovozu na Jadranu odmarao punih osam dana.

RTL-ov reporter Ilija Radić razgovara s ministrom mora, prometa i infrastruktura o zaradi, Olegom Butkovićem u Novom Vinodolskom, prenosi Riportal.

– Moram reći da su rezultati iznad očekivanja, nismo očekivali da će niti tamo kompletni rezultati u turizmu, ali i na autocestama biti dobri kao što su sada. Mi smo od početka godine do 16. kolovoza u odnosu na prošlu rekordnu godinu, negdje na 28,5 posto manje po broju vozila, a negdje oko 30 posto prihoda u odnosu na prošlu godinu. Ukupno oko 1,4 milijarde kuna bez PDV-a naplaćeno cestarine, nije bilo sezonskog povećanja cestarina tako da i to treba pribrojati u taj pad prihoda. U svakom slučaju rezultati su iznad očekivanja.

Hrvatske autoceste i autocesta Rijeka-Zagreb i čitav cestovni sektor su prošli restrukturiranje pa smo si tu olakšali prije dolaska koronakrize što se tiče vraćanja kredita tako da je stabilno i sve je u redu. Nastavljaju se investicije i gradnju pc koridora i izgradnju autocesti koja ide od Križišća prema Žutoj lokvi, jedan se taj dio počinje graditi tako da ni investicije neće doći u pitanje”, rekao je Butković.

Otkrio je i kakva je situacija s Pelješkim mostom.

– Pa bilo je određenih problema. Imali smo problema s odlaskom nadzornim inženjera u Kinu, to je bilo negdje u lipnju. Isto tako i s dolaskom kineskih radnika, zavarivača, koji su trebali doći, taj problem je sada riješen. Nadzorni inženjeri su otišli u Kinu, radnici su ovdje, prošli su 15 dana karantene. Radovi na svim fazama Pelješkog mosta idu dobro tako da očekujemo da će situacija biti stabilna kao i do sada. Što se tiče rokova, ja sam optimist.

Mislim da neće biti velikih kašnjenja, naravno tu moramo uzeti u obzir i činjenicu da ne znamo što će se događati u jesen, ali radimo sve da olakšamo funkcioniranje i radnika i karantene… Tu je jako dobra surandnja i s MUP-om, tu ima naravno radnika koji ne dolaze samo iz Kine nego i iz BiH. Teško mi je reći točan dan kad bi to trebalo biti, ali ono što očekujem je da ćemo negdje do sezone 2022. otvoriti i most i voziti se cestama po Pelješcu”, rekao je Butković.

Prioritet će biti željeznice

Kazao je i koliko će od 22 milijarde od EU-a otići u resor tog ministarstva i koji su prioriteti.

– To još uvijek u ovom trenutku ne znamo. Naravno infrastruktura i infrastrukturni projekti, osim toga što su već sada spremni i što već sada ulažemo oko 1,5 milijardi eura u željeznice i čitav niz infrastrukturnih projekata, što je dobro i zbog gospodarstva i zbog BDP-a. Tih 22 milijarde ćemo iskoristiti i za velike infrastrukturne projekte, najviše u željeznici. To je ono što nas očekuje, gradnja na mediteranskom koridoru, nabavku novih vlakova…

Čitav željeznički sustav i obnova će biti dominantna u narednih 10 godina. Nismo mogli u isto vrijeme graditi i autoceste i željeznicu, nismo bili financijski sposobni za to. Međutim europski fondovi i činjenica da i ovih 22 milijarde treba iskoristiti da HŽ infrastruktura radi projekte, dio inženjera je došao i iz HAC-a u HŽ da rade na tome da do 2030. bude željeznica moderna i suvremena kakva treba biti – zaključio je ministar.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.