>
Turisti odlaze, ali i dolaze. Kolovoz je iznad očekivanja. Prema najnovijim podacima Hrvatska je ostvarila 68 posto lanjskog prometa. To zapravo znači da je u 22 dana kolovoza u zemlju stiglo 2,3 milijuna turista. Ostvareno je 17 milijuna noćenja. To znači da se svaki turist u kolovozu na Jadranu odmarao punih osam dana.
RTL-ov reporter Ilija Radić razgovara s ministrom mora, prometa i infrastruktura o zaradi, Olegom Butkovićem u Novom Vinodolskom, prenosi Riportal.
– Moram reći da su rezultati iznad očekivanja, nismo očekivali da će niti tamo kompletni rezultati u turizmu, ali i na autocestama biti dobri kao što su sada. Mi smo od početka godine do 16. kolovoza u odnosu na prošlu rekordnu godinu, negdje na 28,5 posto manje po broju vozila, a negdje oko 30 posto prihoda u odnosu na prošlu godinu. Ukupno oko 1,4 milijarde kuna bez PDV-a naplaćeno cestarine, nije bilo sezonskog povećanja cestarina tako da i to treba pribrojati u taj pad prihoda. U svakom slučaju rezultati su iznad očekivanja.
Hrvatske autoceste i autocesta Rijeka-Zagreb i čitav cestovni sektor su prošli restrukturiranje pa smo si tu olakšali prije dolaska koronakrize što se tiče vraćanja kredita tako da je stabilno i sve je u redu. Nastavljaju se investicije i gradnju pc koridora i izgradnju autocesti koja ide od Križišća prema Žutoj lokvi, jedan se taj dio počinje graditi tako da ni investicije neće doći u pitanje”, rekao je Butković.
Otkrio je i kakva je situacija s Pelješkim mostom.
– Pa bilo je određenih problema. Imali smo problema s odlaskom nadzornim inženjera u Kinu, to je bilo negdje u lipnju. Isto tako i s dolaskom kineskih radnika, zavarivača, koji su trebali doći, taj problem je sada riješen. Nadzorni inženjeri su otišli u Kinu, radnici su ovdje, prošli su 15 dana karantene. Radovi na svim fazama Pelješkog mosta idu dobro tako da očekujemo da će situacija biti stabilna kao i do sada. Što se tiče rokova, ja sam optimist.
Mislim da neće biti velikih kašnjenja, naravno tu moramo uzeti u obzir i činjenicu da ne znamo što će se događati u jesen, ali radimo sve da olakšamo funkcioniranje i radnika i karantene… Tu je jako dobra surandnja i s MUP-om, tu ima naravno radnika koji ne dolaze samo iz Kine nego i iz BiH. Teško mi je reći točan dan kad bi to trebalo biti, ali ono što očekujem je da ćemo negdje do sezone 2022. otvoriti i most i voziti se cestama po Pelješcu”, rekao je Butković.
Kazao je i koliko će od 22 milijarde od EU-a otići u resor tog ministarstva i koji su prioriteti.
– To još uvijek u ovom trenutku ne znamo. Naravno infrastruktura i infrastrukturni projekti, osim toga što su već sada spremni i što već sada ulažemo oko 1,5 milijardi eura u željeznice i čitav niz infrastrukturnih projekata, što je dobro i zbog gospodarstva i zbog BDP-a. Tih 22 milijarde ćemo iskoristiti i za velike infrastrukturne projekte, najviše u željeznici. To je ono što nas očekuje, gradnja na mediteranskom koridoru, nabavku novih vlakova…
Čitav željeznički sustav i obnova će biti dominantna u narednih 10 godina. Nismo mogli u isto vrijeme graditi i autoceste i željeznicu, nismo bili financijski sposobni za to. Međutim europski fondovi i činjenica da i ovih 22 milijarde treba iskoristiti da HŽ infrastruktura radi projekte, dio inženjera je došao i iz HAC-a u HŽ da rade na tome da do 2030. bude željeznica moderna i suvremena kakva treba biti – zaključio je ministar.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev