3 min. čitanja

Cijene padaju i 60 posto, trećina iznajmljivača ne dočekuje goste u špici sezone

Cijene padaju i 60 posto, trećina iznajmljivača ne dočekuje goste u špici sezone
Foto: Morski HR

U turizmu cijene padaju, naročito u privatnom smještaju. Dobar dio iznajmljivača upao je u srpanjsku rupu, počeli su snižavati cijene smještaja kako bi popunili objekte.

Od Istre do Dubrovnika situacija ista.

- Pojedini iznajmljivači su sad počeli spuštati cijene kako bi na neki način nadomjestili taj nedostatak gostiju. Može se reći da veliki broj iznajmljivača, u biti, nije uspio u tako kratkom periodu popuniti objekte i u biti bio je više prazan nego pun - izjavila je za HRT Lorena John, predsjednica Udruge obiteljskog smještaja Istre.

U srcu sezone mjesta u sobama i apartmanima napretek. No, nije turistički promet značajnije opao već enormno rastu kapaciteti u privatnom smještaju.

- I ti slobodni objekti se ponašaju kako se ponašaju i u predsezoni kad su prazni – cijena ide dolje! Na svaki datum možeš naći pedesetak objekata u Dubrovniku slobodnih, neko ima jedan, neko dva apartmana slobodna, to je stotinjak smještajnih jedinica, i onda se one tuku cijenom tko će uhvatiti gosta u samom last-minute - objasnio je Nino Dubretić, vlasnik agencije za privatni smještaj.

- Najveći skok u kapacitetima smještajnim je u tom segmentu privatnih iznajmljivača, svake godine rastu po 10 do 15 posto. Oni jednostavno ne prate rast broja gostiju i potražnje - istaknuo je Dino Karađole, direktor Turističke zajednice Šibenik.

Najprije strahovito povećali cijene, pa ih morali debelo spustiti

Mnogi su, zbog uvećanih troškova i na krilima najave najbolje sezone dosad, cijene u svojim objektima povisili i za nevjerojatnih 40, 50 posto.

- Svi oni koji su imali normalne cijene, koji nisu nabili cijene više nego što treba su imali izbukirano sve i prije početka sezone. A ovi ostali koji su cijene stvarno, bez ikakvog temelja digli, oni su morali snižavati cijene jer booking nije bio onakav kakav su očekivali najvjerojatnije - istaknuo je Ivo Antišin, privatni iznajmljivač iz Zadra.

Upozoravali su na to mnogi turistički znalci još na početku sezone. A uz čak 55 tisuća novih kreveta u privatnom smještaju u samo godinu dana, nije ni čudo što, prema nekim procjenama, čak trećina iznajmljivača ne dočekuje goste u špici sezone.

Kako pokazuju službene statistike Hrvatske turističke zajednice, u Hrvatskoj je u dosadašnjem dijelu godine ostvareno 10,5 milijuna dolazaka i 50,3 milijuna noćenja, što je 10 posto više dolazaka i pet posto više noćenja nego lani, dok je u dosadašnjem dijelu srpnja ostvareno oko 3,7 milijuna dolazaka i 23 milijuna noćenja.

Očito su svi stali na loptu nakon nešto lošijeg lipnja i slabijeg bukinga početkom srpnja, što je bio alarm iznajmljivača smještaja da moraju nešto poduzeti. I zato je dobar do njih, koji je povećavao cijene lani ili ovog proljeća, za isto toliko ih snizio, piše Jutarnji list. A neki su morali ići još i niže jer ovogodišnji last minute nije kao lanjski. Lani je on značio višu cijenu jer je sve bilo bukirano i teško se moglo doći do sobe. Ove godine, to znači smanjivanje cijena u odnosu na već smanjene cijene jer potražnja nije tako velika.

- Što se tiče privatnog smještaja, radimo punim kapacitetima, visoka je sezona. Bilo je i za očekivati da ćemo u ovom dijelu godine biti dobro popunjeni. Čula sam da su neke vile praznije nakon 15. kolovoza. No, vjerujem da će last minute ponude i to popuniti. Neki su, nažalost, podigli nerealno cijene za 30, 40 ili čak 50 posto u odnosu na lani, a sada su ih morali snižavati za 60 posto - ističe Barbara Marković iz nacionalne udruge obiteljskog smještaja. Veli da se zbog smanjenja cijena sada vidi i veći broj domaćih gostiju na moru.

- Sada možete bez problema naći apartman u centru Brača za četiri osobe za 100 eura na noć. Lani je takav apartman bio 250 eura na noć. Čini mi se da je to sada neka pristojna razina koju si može priuštiti i domaći gost. Zato ih je sve više - govori Marković. Vjeruje da će svi biti dobro popunjeni do 15. rujna, a onda se nada da će se sezona i produžiti.

No, kako bi rekli mnogi turistički djelatnici, čak i nije problem u rastu cijena jer one rastu već godinama. Problem je kada, primjerice, i oni "basic" restorani koji nemaju uslugu ni hranu na razini kvalitetnijih po istim cijenama prodaju svoje proizvode. E, to bi gost na kraju mogao kazniti.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.