>
  3 min. čitanja

Dalmatinska marenda se predstavila u New Yorku

Dalmatinska marenda se predstavila u New Yorku
Foto: Marijana Marinović

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije (TZ SDŽ) u sklopu nastupa na sajmovima Travel and Adventure Show u Sjedinjenima Američkim Državama, jučer je održala posebno događanje posvećeno predstavljanju Srednje Dalmacije i Dalmatinske marende predstavnicima američkih putničkih agencija, odnosno organizatora putovanja.

Na posebnom događanju koje se održalo u New Yorku, uz direktoricu Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivanu Vladović, prisustvovao je i ministar turizma i sporta Tonči Glavina, veleposlanik RH u Sjedinjenim Američkim Državama Pjer Šimunović, gradonačelnik Grada Hvara Rikardo Novak i direktorica predstavništva HTZ-a u New Yorku Leila Krešić-Jurić

Tržište Sjedinjenih Američkih Država profiliralo se kao najzastupljenije emitivno tržište izvan Europe za Srednju Dalmaciju. Naime, prošle godine, Splitsko-dalmatinsku županiju posjetilo je 261.000 turista iz SAD-a koji su ostvarili 785.000 noćenja, odnosno riječ je po dolascima o petom najvećem emitivnom tržištu za Splitsko-dalmatinsku županiju. Shvaćajući važnost i potencijal daljnjeg pozicioniranja na ovom tržištu, organizirano je posebno događanja kako bi se predstavilo bogatstvo turističke ponude i enogastronomskih delicija Splitsko-dalmatinske županije. Gastro scena bila je predstavljena kroz maštovite kreacije Šefova kuhinja iz mediteranskih i europskih regija, predvođenih renomiranim masterchefom Željkom Nevenom Bremecom uz glazbenu pratnju i nastup Katice Marinović.

Ovom prilikom, u organizaciji događaja sudjelovale su i lokalne turističke zajednice Splita, Trogira i Grada Hvara. Događaju su prisustvovali direktorica Turističke zajednice Splita Alijana Vukšić, direktor Turističke zajednice Trogira Marin Piveta i direktorica Turističke zajednice grada Hvara Iva Belaj Šantić

Osim što je SAD peto najveće emitivno tržište u 2024. prema podacima iz sustava eVisitor, riječ je ujedno i o tržištu s kojeg je tijekom proteklih nekoliko godina (od 2016. kad je uveden sustav eVisitor) ostvaren rast turističkog prometa od gotovo 150%. Istovremeno, turisti iz SAD-a u prosjeku imaju najveću dnevnu potrošnju i to 380 eura (prema istraživanju TOMAS Hrvatska 2022./2023.). Kada su u pitanju motivi putovanja u Srednju Dalmaciju, najveći interes s ovog tržišta je za proizvode i ponude koji se odnose na istraživanje destinacije (touring), sunce i more, prirodu, kulturu i gastronomiju. 

Podsjećamo, projekt Dalmatinska Marenda TZ SDŽ pokrenula je 2022. godine s ciljem predstavljanja marende kao autentičnog dalmatinskog obroka i originalnog turističkog proizvoda, a što uključuje brendiranje objekata i proizvođača koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.