Dalmatinska marenda se predstavila u New Yorku

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije (TZ SDŽ) u sklopu nastupa na sajmovima Travel and Adventure Show u Sjedinjenima Američkim Državama, jučer je održala posebno događanje posvećeno predstavljanju Srednje Dalmacije i Dalmatinske marende predstavnicima američkih putničkih agencija, odnosno organizatora putovanja.

Na posebnom događanju koje se održalo u New Yorku, uz direktoricu Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivanu Vladović, prisustvovao je i ministar turizma i sporta Tonči Glavina, veleposlanik RH u Sjedinjenim Američkim Državama Pjer Šimunović, gradonačelnik Grada Hvara Rikardo Novak i direktorica predstavništva HTZ-a u New Yorku Leila Krešić-Jurić

Tržište Sjedinjenih Američkih Država profiliralo se kao najzastupljenije emitivno tržište izvan Europe za Srednju Dalmaciju. Naime, prošle godine, Splitsko-dalmatinsku županiju posjetilo je 261.000 turista iz SAD-a koji su ostvarili 785.000 noćenja, odnosno riječ je po dolascima o petom najvećem emitivnom tržištu za Splitsko-dalmatinsku županiju. Shvaćajući važnost i potencijal daljnjeg pozicioniranja na ovom tržištu, organizirano je posebno događanja kako bi se predstavilo bogatstvo turističke ponude i enogastronomskih delicija Splitsko-dalmatinske županije. Gastro scena bila je predstavljena kroz maštovite kreacije Šefova kuhinja iz mediteranskih i europskih regija, predvođenih renomiranim masterchefom Željkom Nevenom Bremecom uz glazbenu pratnju i nastup Katice Marinović.

Ovom prilikom, u organizaciji događaja sudjelovale su i lokalne turističke zajednice Splita, Trogira i Grada Hvara. Događaju su prisustvovali direktorica Turističke zajednice Splita Alijana Vukšić, direktor Turističke zajednice Trogira Marin Piveta i direktorica Turističke zajednice grada Hvara Iva Belaj Šantić

Osim što je SAD peto najveće emitivno tržište u 2024. prema podacima iz sustava eVisitor, riječ je ujedno i o tržištu s kojeg je tijekom proteklih nekoliko godina (od 2016. kad je uveden sustav eVisitor) ostvaren rast turističkog prometa od gotovo 150%. Istovremeno, turisti iz SAD-a u prosjeku imaju najveću dnevnu potrošnju i to 380 eura (prema istraživanju TOMAS Hrvatska 2022./2023.). Kada su u pitanju motivi putovanja u Srednju Dalmaciju, najveći interes s ovog tržišta je za proizvode i ponude koji se odnose na istraživanje destinacije (touring), sunce i more, prirodu, kulturu i gastronomiju. 

Podsjećamo, projekt Dalmatinska Marenda TZ SDŽ pokrenula je 2022. godine s ciljem predstavljanja marende kao autentičnog dalmatinskog obroka i originalnog turističkog proizvoda, a što uključuje brendiranje objekata i proizvođača koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način.

D.G.