>
Država neće pustiti svoj kontrolni paket u najvećoj hrvatskoj luci, onoj u Rijeci, a po svemu sudeći, slijedit će je i mirovinski fondovi.
Upravno vijeće Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP) donijelo je na posljednjoj sjednici odluku da će odbiti ponudu tvrtke Port Acquisition u vlasništvu češkog investitora Jaroslava Strnada za preuzimanje dionica Luke Rijeka, piše Poslovni.hr.
Čeh je svoju ponudu objavio početkom mjeseca, nakon što je prethodno otkupio 33,73 posto dionica od poljskog OT Logisticsa i investicijskog fonda Fundusz Ekspansji Zagraniczne. Prethodno je Strnad već imao manji udio u riječkoj luci, pa posjeduje ukupno 34,42 posto dionica.
Ovakva reakcija države nije neočekivana, premda je Luka Rijeka bila u dijelu manjinskog portfelja CERP-a za koji se predviđalo povlačenje, no u međuvremenu je resorni ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković dao do znanja da to zasad neće biti opcija.
Koliko će biti uspješan u pohodu da dođe do većinskog udjela, Strnadu će sada biti važno kako će reagirati mirovinski fondovi, koji zajednički u Luci Rijeka drže 33,5 posto dionica. Bez njihovog odaziva, neće moći steći ciljani većinski paket u riječkoj tvrtki.
Prema tvrdnjama krugova upućenih u razmišljanje mirovinaca, i oni će zadržati svoje dionice. Naime, odluka države ih nimalo ne čudi s obzirom na negativna iskustva s prethodnim poljskim vlasnikom koji je riječku luku – sa strateškim značajem – gotovo doveo do propasti.
Jaroslav Strnad za sada se doima kao korektan poslovni čovjek, rekli su za Poslovni.hr upućeni, međutim, dok ne vide provedbu u djelo Strnadova plana razvoja i plana kapitalnih ulaganja za riječku luku, nema smisla razgovarati o prodaji dionica. “Pri ovoj cijeni mirovinci ne vide razloga da prodaju udjel u Luci Rijeka”, rekao je za Poslovni.hr upućeni izvor.
Za njih je puno sporniji poslovni plan, te, kako navode u obrazloženju, to što je riječ o poduzetniku koji nema potrebno stručno znanje i iskustvo za provođenje ciljeva, a niti je uvjerljiv oko planiranih ulaganja i vremenskog okvira njihove provedbe.
Nedovoljno je za menadžment i to što za povećanje prometa temelje Strnad nalazi u gradnji nizinske željezničke pruge, jer na to ni on, niti Luka ne mogu utjecati, a uostalom njezina gradnja nije ni započela. Hoće li ove reakcije i ponuđena cijena utjecati i na odluke malih dioničara, koji u Luci Rijeka drže 7,06%, bit će jasno 1. lipnja, do kada vrijedi Strnadova ponuda.
A.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev